Avatar billede magus Nybegynder
20. december 2000 - 19:28 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Importer filer til Win 2000 Server

Man kan exportere en textfil fra Windows 2000 server, men hvordan importerer jeg filer?

Er der nogen som har erfaringer med Windows 2000 Server som Informationserver? positive som negative....lad høre.
Avatar billede burningice Nybegynder
20. december 2000 - 20:27 #1
exportere en textfil men ikke importere... det lyder altså som det rene volapyk... hvad er det du vil exportere... hvad fra og hvad til...

Jeg har ingen dårlige erfaringer med at køre IIS 5.0 Jeg har nu heller ikke prøvet noget andet så det er måske en lidt dårlig vurdering ;)
Avatar billede magus Nybegynder
20. december 2000 - 20:42 #2
Ja det lyder som ren volapyk, men ikke desto mindre er det sandt og så er det ligegyldig om det er DNS eller andet - det eneste som kommer frem er f.eks. export list - ikke ´nogen import list!eller hvi man går ind i management console så kan man kun exportere en list - ikke importere!
Avatar billede burningice Nybegynder
20. december 2000 - 21:08 #3
hehe... du har faktisk ret... havde jeg enlig aldrig tænkt over... men på den anden side... hvorfor vil du kunne importere??
Min egen overbevisning er at det kun kan bruges til dokumentation, og ikke backup som du nok har tænkt på...
Avatar billede magus Nybegynder
20. december 2000 - 21:16 #4
Der tager du fejl - når man sidder og indtaster de forskellige informationer på local pc - f.eks. brugerdata og derefter vil overføre dem til serveren som står et par hundrede kilometer væk...hvad vil du så gøre?
Det er da fuldstændigt åndsvagt at man ikke kan importere - hvad skal man med en export? - backup? det har vi en Datstreamer som tager sig af.
Avatar billede svein Nybegynder
21. december 2000 - 08:23 #5
Du har godt nok ret i at der tit findes muligheder  for at eksportere men der findes også muligheder for at importere.
Tag f.eks. Group Policy. Højreklik på Security Settings og vælg Importer Policy!
Hvis du var noget mer konkret fantes der måske en mulighed!?
Avatar billede jgammelg Nybegynder
02. januar 2001 - 14:30 #6
Til import af data til Active Directory, f.eks mange nye user accounts, skal du benytte et af følgende cmdline programmer : CSVDE eller LDIFDE.
De importere data fra en tekstfil til AD.
Der kræves dog en vis portion LDAP viden, for at udnytte dem optimalt.
Du kan læse mere om dem på Microsofts homepage.