Avatar billede jonasrasmussen123 Nybegynder
31. august 2003 - 12:11 Der er 18 kommentarer

Hvad er bedst hvis den skal køre Webserver og være stabil

Jeg har følgende Windows, men jeg ved ikke hvorfor et der er bedst hvis det skal køre webserver og den skal køre stabil og der skal kunne være MANGE inde på Webserven samtidig. Der skal ligge hjemmesider på webserveren.

Microsoft Windows 95
Microsoft Windows 98
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP Home Edition
Microsoft Windows XP Pro.
Microsoft Windows 2003 Server Edition.

Man skal kunne side og arbejde i Word og lave hjemmesider samtidig imens den virker som webserver....

Har også lige et lille spørgsmål.
Hvad er verdens mest stabile og bedst Windows fra Microsoft????
Avatar billede levithan Nybegynder
31. august 2003 - 12:19 #1
Taler vi om stabilitet kan det kun være. NT4 server/work, Windows 2000/server, eller Windows xp.

Mit bud ville være Windows 2003 server pga den indbyggede "IIS" (internet information server" webserver, bygget til og håndtere mange brugere. Hvordan du konfugirer den kan jeg ikke hjælpe med desværre
Avatar billede jonasrasmussen123 Nybegynder
31. august 2003 - 12:22 #2
Jeg har hørt vedr. Windows XP PRO at når amn bruger ISS på XP PRO, så kan der kun være 10 inde af gangen... Er det rigtigt???

Hvis den gør det ved XP, gør den det så også ved Windows 2003
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2003 - 12:23 #3
Du skal bruge serversoftware. ialle workstation operativsystemer er der en begrændsning på 10 brugere, win 2000 server eller 2003 server
Avatar billede jonasrasmussen123 Nybegynder
31. august 2003 - 12:27 #4
Vil det så sige hvis jeg bruger ISS 6,0 som følger med Windows 2003, så kan der kun være 10 online på siden??????????
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2003 - 12:30 #5
Hvis du køre din IIS fra et ikke server operativsystem så kan der kun være 10 forbindelser igang på samme tid.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. august 2003 - 12:30 #6
nej. Det bufferzone siger er at  alt hvad der ikke hedder

NT4 SERVER, Win 2000 SERVER, WIN 2003 SERVER  kan kun tage 10 brugere på siden på eengang
Avatar billede jonasrasmussen123 Nybegynder
31. august 2003 - 12:32 #7
Vil det så sige at NT4 SERVER, Win 2000 SERVER, WIN 2003 SERVER kan have alle de brugere online som den vil????????????????????
Avatar billede levithan Nybegynder
31. august 2003 - 12:34 #8
nej men der er et max loftet på alm servere ligger vist på en 200.000 brugere så mon ikke det er nok til at startet med :-)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
31. august 2003 - 12:35 #9
nope, din hardware/internetlinie vil vel også sætte en vis begrænsning?

anyway, en serverversion af windows, vil vel ikke være særlig hensigtsmæssig at bruge som workstation? Du skriver at du skal bruge den til begge dele. Du vil nok ikke få verdens mest stabile webserver, hvis den skal bruges til både server og workstation...
Avatar billede jonasrasmussen123 Nybegynder
31. august 2003 - 12:37 #10
Hvad bruger alle de som hoster domæner og Webhoteller, Bruger de ISS eller Apache ???????

F.eks. www.Wannafind.dk eller www.B-One.dk og alle de andre...

Bruger de Windows 2003 eller 2000
Avatar billede levithan Nybegynder
31. august 2003 - 12:42 #11
det ser ud til at www.wannafind.dk Bruger beggedele. hvorfor må du ikke spørge mig om.

Den anden ved jeg ikke lige hvad de bruger
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
31. august 2003 - 12:45 #12
typisk bruger man windows, iis til asp sider og windows/linux/*bsd/unix, apache til php sider...

Nogle få bruger en anden webserver
Avatar billede jonasrasmussen123 Nybegynder
31. august 2003 - 12:46 #13
Hvad er det bedst Windows 200 eller 2003?????????
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
31. august 2003 - 12:51 #14
hvis maskinen kun skal stå som server, vil en 'windows 2003 server' være det bedste bud.

Men da du også vil bruge den som workstation, ved jeg ikke om en winXP/win2K pro vil være et bedre bud?

Det bedste ville naturligvis være at adskille det, så du har en maskine som server og en anden som workstation.

begge dele på samme maskine vil ikke virke stabilt...
Avatar billede jonasrasmussen123 Nybegynder
31. august 2003 - 12:53 #15
Hvad er det bedst Windows 2000 eller 2003?????????
Avatar billede levithan Nybegynder
31. august 2003 - 13:06 #16
Efter som din liste kun inderholder en server, nemlig Microsoft Windows 2003 Server Edition. er dette din eneste mulighed, medmindre du anskaffer dig en Windows 2000 Server.
Avatar billede jonasrasmussen123 Nybegynder
31. august 2003 - 13:10 #17
Hvad er bedst Windows 2003 Server Edition eller Windows 2000 Server.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. august 2003 - 13:14 #18
jeg har ikke prøvet en 2003 server, men er tilfreds med min 2000 server. Jeg tror ikke der er den store forskel i funktionen af de 2 servere. Du kan roligt installere 2003 serveren