Avatar billede dawn Nybegynder
31. august 2003 - 08:49 Der er 13 kommentarer

CD-ROM - brændning?

Jeg vil gerne lære at få mit arbejde over på en back-up CD-rom, hvordan gør man, her er jeg fuldstændig på Herrens mark - like a virgin. Er der en som gider prøve at hjælpe mig?
dawn
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. august 2003 - 08:53 #1
kører du med winXp ?
Avatar billede dawn Nybegynder
31. august 2003 - 09:42 #2
Det eneste jeg ved er at min browser hedder Nero ekspress, er det det rigtige svar?
dawn
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. august 2003 - 09:43 #3
Har du windows installeret på din computer, hvilket nr. ?
Avatar billede dawn Nybegynder
31. august 2003 - 09:48 #4
Ja, windows 98.
dawn
Avatar billede kaper Nybegynder
31. august 2003 - 09:53 #5
Avatar billede dawn Nybegynder
31. august 2003 - 10:32 #6
Til Kaper, Jeg prøver at download det og se om jeg kan bruge det før  jeg gør noget som helst andet - jeg er tilbage lidt senere - okay?
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
31. august 2003 - 10:41 #7
Det forstår jeg ikke en pind af, det eneste jeg får ud af 5-6 MB er et besynderligt skema, som jeg har set før når jeg har kludret i det. Hvad betyder det? Og hvad skal jeg stille op med det?
dawn
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. august 2003 - 11:06 #8
Sådan brændes en cd med Nero Express:

(1) Åben Nero xpress
(2) I vinduet der åbner kan du vælge hvad du vil brænde, om det er data filer eller om det er en lyd cd
(3) Nu kommer du ind i et slags stifinder, hvor du kan markere filerne du gerne vil brænde og tilføje dem til "dit projekt"
(4) Når alle filerne er tilføjet klikker du på burn, er ikke helt sikker men tror det er ikonet med er drev og et X, men hold musen over og se hvad de forskellige knapper bruges til.
(5) Nu vil filerne blive brændt på cd'en
Avatar billede dawn Nybegynder
31. august 2003 - 11:18 #9
Jeg er ked af at skulle sige det, men alt hvad jeg har fået er side op og side ned af mærkelige volapykkoder. Jeg kan intet familiært finde, så enten åbner jeg det forkert, hvis man ellers kan det, eller også, ja jeg ved det sgu ikke.
Hvis andre har en anden måde er de velkomne til at beyde ind. Til dig jacobclausen,  hvorfor får jeg 6 MB volapyk? Hilsen dawn
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. august 2003 - 11:25 #10
Du skal åbne den fil der hedder noget med .exe evt nero.exe

jaa jeg ved godt nok ikke helt hvad det lige er der sker, sikker på at det er installeret rigtigt?
Avatar billede dawn Nybegynder
31. august 2003 - 11:54 #11
Det ved jeg ikke, jeg sagde jo at jeg er nybegynder. Jeg fik det ned i min pc, det står som browser på mit skrivebord, hvad mener du med install.? Hvordan skal det install.? Først henter man det også?????????????????? dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
31. august 2003 - 13:04 #12
Er der andre som evt. kan komme "ned" på mit level, og forklarer mig hvad man gør, når man bruger CD-ROM i stedet for disks? Jeg vil slette de omtrent 4 megabite, hvis jeg ikke kan bruge dem til noget
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
02. september 2003 - 21:29 #13