Avatar billede michael_69 Nybegynder
31. august 2003 - 00:56 Der er 11 kommentarer

low-id, e-donkey, ruder/firewall.. Hvilke porte skal jeg åbne??

Hey all!

Er der nogen der kan hjælpe, jeg ved ikke hvilke porte jeg skal åbne for jeg ikke har low-id længere..

(Har en router der hedder: SOHO Watch-Guard)

200 points til den der kan hjælpe mig af med low-id!

(ps. dette er ikke et ulovligt spørgsmål da det ikke er ulovligt software og fordi man rent faktisk godt kan bytte andet end ulovlige ting over nettet, så lad være med at spamme det her spørgsmål, tak!)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. august 2003 - 01:08 #1
Nødvendige åbne porte:
80 til Internettet
25 til mail
110 til mail
21 til ftp

Jeg ved ikke helt om det er dette her du spørger om, men hvis det er så har du svaret.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. august 2003 - 01:28 #2
E-donkey bruger følgende porte:
TCP 4661, 4662; UDP 4665
Avatar billede krydset Nybegynder
31. august 2003 - 01:28 #3
dette spm omhandler peer2peer file sharing program, og dette er ikke tilladt på eksperten, luk venligst spm, eller der bliver sendt en mail til en co-admin.

//krydset
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. august 2003 - 01:35 #4
krydset >> Læs nederst i spørgsmålet. Der er jo ikke direkte noget du lovligt ved p2p, du kan jo sagtens hente mange lovlige filer her.
Avatar billede krydset Nybegynder
31. august 2003 - 01:39 #5
så vidt jeg ved er alle e-donkey servere lukket her i dk af APG og så tror jeg  næppe at det også er lovligt at bruge clienten.

håber at en dag flere og flere vil tænke over open source, så vi kunne være fri for dette her store problem.

men efter min mening er det et ulovligt spm
Avatar billede krydset Nybegynder
31. august 2003 - 01:48 #6
ok tager mit svar i mig igen har lige fundet lidt....
taget fra http://www.edonkey2000.dk/phpBB/viewtopic.php?t=4117

Selvom din post er ment beroligende så mener jeg at du absolut intet har til at understøtte den holdning. APG er rettighedshavernes repræsentanter og de har beføjelser der tillader dem at bruge alle lovlige midler til at stoppe piratkopiering.

Desuden kan vi vel alle blive enige om at det at bruge eDonkey i sig selv ikke er ulovligt, det ulovlige består i at dele copyrightbeskyttede filer. Selv hvis APG har eDonkey klienter kørende, hvori skulle en eventuel lovovertrædelse bestå, hvis man blot foretager en søgning og tilføjer filen i sin download kø og tilføjer kilder til ens "friend" liste?. Når du har et par "venner" i din "friends" sletter du downloaden og browser "vennernes" filer igennnem og voila!

men micahel tænk dig om inden d ú begynder og syntes lige du skal læse ovenstående side som jeg lagde links til

Fortsat god aften

//krydset
Avatar billede michael_69 Nybegynder
31. august 2003 - 12:19 #7
fair nok, lukker her!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. august 2003 - 12:33 #8
Ok, så skal du ligge et svar og selv acceptere det :)
Avatar billede michael_69 Nybegynder
31. august 2003 - 19:20 #9
dit svar var ikke det jeg spurgte om, det har ikke noget med mine porte at gøre.. :p
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. august 2003 - 19:33 #10
michael_69 >> Kan du ikek bruge de porte jeg har skrevet ?
Avatar billede michael_69 Nybegynder
01. september 2003 - 14:26 #11
nope...