Avatar billede olezen Nybegynder
30. august 2003 - 19:45 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

samba problem ?

jeg har være ved at rode lidt med min sambaopsætnming og nu kan jeg se min linux maskine i arbejdsgruppen fra min windåze maskine, men når jeg vil gå ind på dne siger den "der findes 2 ens navne på netværket " hvad kan det være
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. august 2003 - 19:47 #1
fordi du vel har kaldt flere af dine maskiner det samme.
Avatar billede lap Nybegynder
30. august 2003 - 19:53 #2
Netbios navn skal være forskelligt (netbios i samba - computernavn i windows)
Avatar billede olezen Nybegynder
30. august 2003 - 20:05 #3
når jeg søger på netbios inde i smb.conf så finder den ikke en nogte hvor der står
;  netbios
Avatar billede lap Nybegynder
30. august 2003 - 22:56 #4
Kikket på problemet igennem 2 timer - nu er smb.conf sat korrekt op, men der er åbenbart et problem i windows - i hvert fald siger kommandoen "testparm /etc/samba/smb.conf <klient ipadresse>", at der er adgang - men det er der ikke.

Wins er konfigureret, men den virker åbenbart heller ikke.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. august 2003 - 23:29 #5
jeg har bare tilføjet netbioslinien i min smb.conf fordi jeg var irriteret over at den selv valgte navnet:
netbios name = sambapc (eller et andet navn)
Avatar billede kalifeldspat Nybegynder
07. september 2003 - 08:17 #6
Sæt din Samba op som beskrevet her http://home.worldonline.dk/helgec/samba.html
så vil du opleve at det kører p.... stabilt
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. september 2003 - 00:28 #7
under [global] skriver du bare linien
netbios name = dejligserver