Avatar billede gpower Nybegynder
30. august 2003 - 18:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

overclocking af 200 mhz pentium mmx processer

Jeg roder i øjeblikket med en gammel comnputer men den er så langsom at jeg vil overclokke processoren men jeg vil gerne have at hvide helt præsist hvordan jeg skal gøre:)
Avatar billede superanden Nybegynder
30. august 2003 - 19:10 #1
overcolck en 200mhz for at gøre den hurtigere... :S... ville jeg ikke gøre du kan ikke få en skid ud af det med mindre du betaler for nyt udstyr mht.  køler, du kan måske være heldig at få 233mhz
Avatar billede sir_loser Nybegynder
31. august 2003 - 00:51 #2
Hej...
Til at start med vil jeg give superanden ret..... Du for ikke en skid ud af det... Men ok. Dit vælg.... :-)
Føst skal du jumpe proser mutipler. den står nok til ( 3X ) og du køre 66MHz på busen...
Når du har fåde din mutipler op skal du lige give den lidt fler volt ind den får nu... Men du skal dog lige vide at du hurtig kan futte den af vis du ikke har en god nok køler......
Hel og lykke.....
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2003 - 00:41 #3
Intels CPU'er blev multiplier låst fra og med netop 200Mhz MMX CPU'en.
Deres 166'er var ikke "låst", og kørte ofte 4X75mHz=250 mhz uden problemer, og rykkede derfor fra den dyrere 200 mhZ

Den eneste måde at "peppe" en sådan 3X66,6mHz maskine er at øge FSB'en,
som normalt kan stilles opad i to trin, nemlig 75mHz og 83,3mHz.
De fleste klarer de 75mHz, mens kun de færreste acceptere de 83,3...

3X75 bringer dig op på 225mHZ

"kun" en 12,5% CPU OC, men da FSB kommer med op, så er ydelsesgevinsten faktisk mærkbar. Fx. i 3D spil.

Problemerne med 83,3 skyldes, primært at alle indstikskortene også skal "med op", fordi de ½*66 = 33mhz på PCI bussen kommer op på 41,6mHz...og det klarede de færrest af datidens kort.

En af ulemperne er så, at ældre Harddiske ikke altid kan følge med, og man risikerer nogle % tab af HDD læse-hastighed grundet flere kiks mht. HDD-"timing".

mvh :-)
Teknik