Avatar billede zykon Nybegynder
30. august 2003 - 14:03 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Win 98 SE + XP Pro?

Jeg kører i øjeblikket med XP Professional på min computer, kommer fra 98 SE... Jeg har spillet Morrowind og udvidelsespakken Bloodmoon, og jeg er helt syg med dem begge to... Efter jeg har fået XP fik jeg imidlertid et problem; Jeg kan ikke sætte min Audio Hardware Acceleration til None/en tak til højre derfor, hvilket jeg er nødt til fordi mit lydkort er lort... Jeg trækker i måleren, tykker accepter, trykker OK, og trykker OK igen... Uden det hjælper. Endvidere sætter den det tilbage til "Full" når jeg genstarter min computer... Så var det jeg blev så desperat at jeg sådan set kunne finde på at installere mit gamle 98 SE sammen med XP Professional... På trods af at folk altid siger at den slags combo'er ender galt... Mit spørgsmål går så på: Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan få sat min hardware acceleration ned, og hvis ikke, om det så virkelig er så slemt at have 98 og XP på en gang? Jeg er helt desperat...
Avatar billede bedsize Novice
30. august 2003 - 14:08 #1
Man kan idag få lydkort til under 200kr, der er 100% Win Xp kombatible.
Ved godt det ikke rigtigt er et svar, med det ville være min løsning hvis jeg var i dine sko.!
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2003 - 14:16 #2
Du kan indstallere 98 på et andet drev, du skal derefter køre en repair på XP for, at få dualboot. Denne kombination giver ikke problemer, du skal dog huske, at win98 ikke kan se NTFS partitioner.
Avatar billede webdesigner Praktikant
30. august 2003 - 14:43 #3
hvilket fil system har din harddisk?
din harddisk skal være fat 16 eller fat 32 formateret for at kunne hånterer win98 SE.
er et tilfældet kan du let installer eller skal du formatere din pc igen...og sørge for at den er fat 32 formateret
og så skan du lave 2 partioner en til win 98 og en til win xp
hvær partion kan væer formateret forskelligt men du kan ikke få adgang til en ntfs partion i win 98
her efter installer du først win 98 SE og her efter win xp på hvær der partion win xp skulel da have lavet en automatisk boot menu hvor du kan vælge imellem win 98 og winxp
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2003 - 14:46 #4
Systemerne kan sagtens have hver sit filsystem. De repsektive drev skal selvføgelig formateres derefter.
Avatar billede zykon Nybegynder
30. august 2003 - 14:56 #5
Bedsize -> Tak for tippet, men det var jo ikke helt det jeg søgte efter...

Webdesigner -> Min harddisk er selvfølgelig (!) fat 32 formatteret, for jeg kører Windows XP... Og vær venlig at gennemgå dit svar for stavefejl næste gang, jeg havde faktisk reele problemer med at forstå noget af det =/

Peet -> Tak for et kort og forståeligt svar... Jeg tror faktisk at jeg vil installere Win 98 SE på et andet drev =)
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2003 - 14:58 #6
Selv tak, det er der mange, der gør, for at spare en del problemer med gamle dosprogrammer og spil.