Avatar billede skaft Nybegynder
30. august 2003 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

DVD-formater og brændere

Hejsa
Jeg kunne tænke mig at investere i en DVD-brænder, men jeg kan forstå at de er stor forskel på dem mht. forskellige formater. Er der ikke en der er vaks og kan fortælle mig fordele og ulemper ved de forskellige formater og evt. et link til en god brænder (skal være ekstern, pris næsten underordnet) :-)
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
30. august 2003 - 13:43 #1
jeg kunne godt, men gider ikke da THG allerede har gjort det for mig :-)

artiklen er godtnok gammel, men stadig gældende :
http://www.tomshardware.com/storage/20030207/index.html
Avatar billede halifax Nybegynder
30. august 2003 - 14:02 #2
Hvorfor ikke blot vælge at helgardere, når prisen næsten er underordnet. Jeg mener hermed, at du bør vælge en brænder, som understøtter både DVD-R og DVD+R.
Kampen om hvilket format, der vil blive førende er endnu ikke afgjort (lidt i sin tid som Beta vs. VHS videomaskiner).

Ved at vælge en, der understøtter begge formater, får du en god handlefrihed.
Hvilket mærke kan så være underordnet, blot ovennævnte er opfyldt.
Jeg har for nogen tid siden læst anmeldelse om, at fx. Plextor = mærkevare, har et sådant produkt
Avatar billede skaft Nybegynder
30. august 2003 - 14:29 #3
What the...ok..har du tilfældigvis et link til sådan en for eksempel på edbpriser..husk at det skal være en ekstern brænder
Avatar billede blackie Nybegynder
30. august 2003 - 14:42 #4
Der er ting du lige skal være opmærksom ved på mærkerne NEC SONY og PIONEER
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=280477 Læs denne artikel før du vælger.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. august 2003 - 15:13 #5
Jeg har ikke link til produktet på Edbpriser med prøv at se her
http://www.plextor.be/
- ekstern brænder PX-708UF
Avatar billede skaft Nybegynder
01. september 2003 - 14:55 #6
Smukt der Halifax, den er betalt og bestilt ^^
Avatar billede blackie Nybegynder
01. september 2003 - 16:12 #7
Takker for point.