Avatar billede tewee Nybegynder
30. august 2003 - 12:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lyd kun ud af 2 højtalere ud af 4 ?

Jeg har 4 højtalere til et 6 kanals lydkort! Men når jeg spiller musik/film o.s.v. så spiller den kun lyden kun ud af de 2 højtalere. Men det har virket engang, men efter jeg har geninstalleret min computer virker det ikke mere... Og jeg har tjekket at det ikke er mine højtalere der fejler noget hvor hvis jeg skifter de 2 bagerste (dem som ikke spiller) ud med de forste (dem som spiller) så spiller de.

Og jeg skal lige sige at jeg har sat min windows til at spille på 4 højtalere, så dum er jeg dog ikke ;)

- Pelle Ravn (TeWeE)
Avatar billede popsy Novice
30. august 2003 - 12:22 #1
Under egenskaber, har du prøvet at sætte dem på kvadrafoni?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
30. august 2003 - 12:36 #2
hvilket lydkort er det?
Avatar billede tewee Nybegynder
30. august 2003 - 13:24 #3
popsy: Hvad er kvadrafoni ?

dr0zie: Det er et onboard CIM8738 (cmedia).
Avatar billede pcpeter Nybegynder
31. august 2003 - 13:23 #4
Det er ikke nok at angive under lydinstillinger at du har tilsluttet 4 højttalere. Har du indlæst de rigtige drivere til styring af dit lydkort ? Du skal fortælle dit lydkort at det stik hvor du tilslutter dine ekstra 2 højttalere, er en UDgang og ikke som normalt f.eks. mikrofon el. linie INDgang.
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 13:54 #5
Har du fået det til at virke?
Avatar billede tewee Nybegynder
25. september 2003 - 14:01 #6
Ja! Det er fordi winamp 2.91 ikke virker med 4 højtalere, det gør winamp 3, men den er MAX irriterne! Kender i en plugin til winamp 2 så der er 4 højtalere der virker ???
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:08 #7
Hmm, mener stadig du bare skal sætte højttaler egenskaber på kvadrafoni, så er winamp ligeglad med om der er mere end 2 højttalere.
Avatar billede tewee Nybegynder
25. september 2003 - 14:18 #8
Det har jeg gjort! http://www.tewee.starthotel.dk/lyd.JPG

Der kan du se at den er sat op til det, og det har den altid været...
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:21 #9
Hmm, ja så er jeg sq blank, synes det er noget underligt noget at winamp blander sig i antal enheder :-/
Avatar billede tewee Nybegynder
25. september 2003 - 14:22 #10
ja det syntes jeg også! Det var derfor jeg spurte her inde ;)

Kigger på det! Hvis der ikke komme andet, så giver jeg dig pointne, da du har forsøgt, men kigger lige og ser om der kommer andet...
Avatar billede tewee Nybegynder
25. september 2003 - 14:27 #11
Se lige hvad jeg fandt her i winamp under output: http://www.tewee.starthotel.dk/lyd2.JPG

Kan det have noget med det at gøre ??
Avatar billede tewee Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:51 #12
Jeg lukker tråden!