Avatar billede mbslk Nybegynder
30. august 2003 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

P800 download af mails via GRPS virker periodisk

Jeg er meget glad for min SonyEricsson P800, men det irriterer mig grænseløst, at "Hent og send"-funktionen, under meddelelser, ikke virker hver gang.

Når man forsøger at hente mails åbnes ca. hver an den gang et vindue med følgende overskrift "Problem ved kopiering af..." og teksten "Afbrudt"

Det hjælper for det meste at slukke og tænde for P800'en, men det løser ikke altid problemet. Men prøver man senere virker det! Der kan altid sendes mails via den angive SMTP-adresse!

Problemet er det samme på to forskellige TDC SIM-kort.

Mails hentes via GRPS (standard opsætning)
Mails hentes via POP3 på en Exchange 2000 mailserver P800'en kommunikerer via den eksterne IP-adresse på en firewall
P800'en skulle have den nyeste softwareversion "R2F"

Jeg mistænker TDC GRPS-net for at være kilden til problemet.

Kan noget bekræfte det? Virke det hos andre selskaber? Kan man ændre noget i opsætningen på P800'en for at afhjælpe problemet?

Jeg har haft P800'en med i England her var problemet det samme.

Ps. det er mit første spørgsmål på Eksperten!
Avatar billede jensb Nybegynder
04. september 2003 - 16:18 #1
Jeg har Sonofon GPRS og har tidligere haft en T68, men har nu en P800. Jeg har præcis samme problemer som dig, og er efterhånden overbevist om at det er GPRS som stadig er på et lidt for tidligt stadie.

Enkelte dage kører det bare perfekt, men oftest har jeg problemer med ikke at kunne komme ordentlig på. Jeg har samme problemer med WAP og WEB fra P800, og min mail er desuden testet med flere forskellige mailkonti. Jeg havde samme problemer med min T68, så derfor er min konklusion at det er GPRS der stinker.
Avatar billede johnbr Seniormester
07. september 2003 - 00:01 #2
Jeg har en Ipaq 2210 og en T68i, og det virker perfekt med e-mail og opkobling til internet via GPRS hele tiden, så det kan lade sig gøre. Jeg bruger telmore.
Avatar billede mbslk Nybegynder
19. november 2004 - 15:39 #3
Problemet var TDC's GSM/GRPS-net. På den GSM-mobilmast, der dækker min arbejdsplads (Vesterport Station/Axel Torv i København), var der nemlig afsat for lidt kapacitet til GRPS og MMS (GRPS og MMS lægger beslag på samme kapacitet).

Det lykkedes dog, at får fat i TDC-tekniker, som i første omgang kunne ændre fordeling mellem GSM og GRPS-kapacitet, samt love en generelle udvidelse af mobilmastens kapacitet.