Avatar billede j_rukov Nybegynder
30. august 2003 - 10:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

internet og "mininetværk" i windows 98

Jeg prøver fra samme computer på skift at anvende netkortet til at gå på internettet og til at linke til en anden computer - direkte kabel ikke via switch. Begge kører windows 98.
Lige nu er jeg i den situation, at jeg hver gang også skal skifte ip adresse (kontrolpanel > netværk > TCP/IP [netkorts navn] og så skifte mellem Hent automatisk en IP-adresse (for at gå på nettet) og Angiv en IP-adresse (for at linke)).
Hvordan kan man konfigurere windows 98, så jeg ikke behøver at skifte mellem IP-adresser. Tak
Jakob
Avatar billede bredker Nybegynder
30. august 2003 - 10:20 #1
du instalere bare 2 protokoller , hvor den ene er med den interne ip og den anden med automatisk
Avatar billede j_rukov Nybegynder
30. august 2003 - 10:21 #2
Øhh - feedt nok  - Hvordan gør man?
Avatar billede j_rukov Nybegynder
30. august 2003 - 10:29 #3
Og så efter at have været lidt selvstændig: Der er allerede to protokoller: en, der bare hedder tcp/ip>opkaldskort og en der hedder tcp/ip og så navnet på netkortet. Det er den sidstnævnte jeg hele tiden ligger og bytter om på. Hvordan skal de hver især indstilles?
Avatar billede kenp Novice
30. august 2003 - 12:36 #4
Det er IPX protokollen du skal indstallere så kan du dele filer på dit netværk sådan indstallere du ipx
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

ellers kan du prøve dette!
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php
Avatar billede bredker Nybegynder
05. september 2003 - 17:06 #5
virker det