Avatar billede makais Nybegynder
03. september 1999 - 21:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kriterie i forespørgsel

Hvordan får et resultat der viser at f.eks. kolonne 1 og kolonne2 er FALSK , som betinger at bare én af kolonnerne er FALSK?
Avatar billede makais Nybegynder
03. september 1999 - 21:15 #1
XX kolonne=Afkryds
yy kolonne=IS NULL
Avatar billede villadsen Nybegynder
04. september 1999 - 16:17 #2
SELECT tabel.XX, tabel..YY
FROM tabel
WHERE tabel.XX=0 OR tabel.YY=0

Det returnerer alle de rækker hvor enten XX eller YY er Falsk (0).

Noget i den stil eller hvad?
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
08. september 1999 - 11:18 #3
Hvis du laver forespørgselen i designvisning, skal du huske at skrive kriterierne i hver sin række, ellers bliver det betragtet som både og.
Avatar billede villadsen Nybegynder
08. september 1999 - 17:55 #4
makais, kan du ikke lige forklare hvorfor det jeg skrev ikke virkede?
Avatar billede makais Nybegynder
08. september 1999 - 19:04 #5
Det virkede også, men jeg accepterede forkert eller kunne kun acceptere én.
Avatar billede villadsen Nybegynder
08. september 1999 - 19:12 #6
Nå men det var da betryggende :)