Avatar billede martinowitz Nybegynder
20. december 2000 - 11:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Blokering af uvedkommende

Hvordan blokerer man i Lotus Notes Domino, sådan at folk udefra på Internettet ikke kan spamme ens Domino-server ?

Jeg ved, at man kan bestemme, at kun mails til f.eks. \"brugernavn@virksomhed.dk\" må gå igennem, men hvordan gøres det ?
Avatar billede wise Seniormester
20. december 2000 - 19:48 #1
jeg kan ikke huske tagget, men i R4.6 var det ihvertfald en key i notes.ini

har du prøvet om den ikke er lukket på forhånd.
I vores R5 (styres fra US) mener jeg det rettes i et SMTP dokument i Domino Directoriet - her skal man angive de lovlige domæner
Avatar billede tcl Nybegynder
21. december 2000 - 17:20 #2
I Domino R5, Administrator, vælg serveren, så messaging settings, SMTP Inbound controls, og under Inbound Relay Control indskriv dine domæner ved
Allow messages from external internet domains to be sent only to the following internet domains:
virksomhed.dk for eksempel