Avatar billede manon Nybegynder
29. august 2003 - 02:04 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Hvad kaldes det kabel som går fra Netkortet ttil RH45 kablet?

Hej E

Hvis i kigger på http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=DFE-650TX kan i se at der er en konverter (sort kabel) som går fra PCMCIA Ethernet LAN netværkskortet og ud til RJ45 netværkskablet.

Hvad hedder dette lille styk kabel fra kortet til netledningen og kan det købes billigt et eller andet sted?
Avatar billede nmh Nybegynder
29. august 2003 - 08:54 #1
Jeg er bange for det ikke har et specielt navn. Jeg er heller ikke sikker på, at der er en fælles standard for dette kabel.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2003 - 08:56 #2
det hedder nok bare et DLink kabel.
Avatar billede evildon Nybegynder
29. august 2003 - 08:56 #3
Der er som nmh siger ikke nogen standard for den type kabler. Det er forskelligt fra mærke til mærke. Der er også PCMCIA kort der ikke har det kabel. Du må i kontakt med det firma der har solgt dig det eller med det firma der har lavet det.

I sidste ende kan det være både nemere og billigere at købe en ny.
Avatar billede nmh Nybegynder
29. august 2003 - 09:00 #4
Jeg har f.eks. lig købt nogle PCMCIA netkort hos Microlan af mærket GreyCom (et ukendt mærke). De kostede 129 kr plus moms, og de er lavet, så man direkte kan sætte sit RJ45 kable ind uden brug af små kabler.
www.microlan.dk
Avatar billede verden Nybegynder
29. august 2003 - 09:03 #5
Nogle kalder dette kabel en "dongle" og hver næsten alle fabr. af PCMCIA kort har deres egne kabler.
Kig på dette !
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-nic/netnic30/netngfa511.html
Avatar billede hcm Nybegynder
29. august 2003 - 09:03 #6
Det kaldes ofte en dongle (engelsk), men det er rigtigt, at der ikke rigtig er nogen standard for det. Et PCMCIA kort med direkte tilslutning af RJ45 er da klart at foretrække. Så slipper man for at dongle'n bliver væk