Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 10:26 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Brænder problem!

Jeg sidder med en Sony brænder (4x speed)
Og når jeg vil lave mig en audio cd i Nero, kommer den til 100% og så fryser den, når jeg så slukker min computer og tager cd\'en ud er den tom?

Jeg tænkte at det måske kunne være en fejl i programmet, så jeg prøvede og at brænde cd\'en i Easy Cd Creator, men her brænder den cd\'en færdig uden problemer, og spytter cd\'en ud, men når jeg så smider cd\'en i mit anlæg siger den fejl, og hvis cd\'en indsættes i min computer (regulært cd drev) kan den ikke læse den.!

Nogle der evt. har oplevet samme problem?

... Jeg har opdateret begge programmer til nyeste version, og har prøvet at geninstallere software\'n..
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2000 - 10:32 #1
Meldes der ingen fejl under selve brændingen. Du har vel ikke sat softwaren til at brænde med en stærre hastighed en de 4 speed ??
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2000 - 10:33 #2
stærre = større
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 10:34 #3
Nej, jeg brænder kun 2x speed, for bufferen på den computer brænderen er indsat i er sq ikke lige pisse hurtig på ide bus\'n. og nej der meldes igen fejl...
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 10:36 #4
Kan den læses i brænderen?
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2000 - 10:37 #5
Har du prøvet med en anden type cd\'er, jeg kan f.eks. ikke brænde på bestemte mærker.
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 10:37 #6
ja.... den kan læses i brænderen... jeg har nogle mistanker om at problemet i EzCD ligger i at den ikke for lukket cd\'en ordenligt...!
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2000 - 10:38 #7
Det kan være laseren i brænderen er skæv eller i stykker ?
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 10:40 #8
Øhh, den brænder data cd\'s ganske upåklageligt!
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 10:41 #9
men... din teori var sikkert fin nok, er der en måde jeg kan tjekke dette på?
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2000 - 10:41 #10
Okay, hvilket format brænder de audio cd\'er i ??
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 10:42 #11
Jeg tror nu mere på en softwarefejl.

Har du sat diverse indstillinger omkring filformat etc i Easy CD til default værdier og kan den brænde en data-cd uden problemer? Hvis den kan, er der ikke problemer af fysisk art
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 10:42 #12
hvilket format?

dem jeg prøver at brænde lige nu er i *.WAV (altså normal windows audio file!r)
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 10:45 #13
Nej vi kan godt udelukke fysiske fejl, software fejl eller fejl indstillinger, er jeg ganske åben for, men hvilke kan jeg ikke lige se...
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2000 - 10:45 #14
Du kan f.eks vælge at brænde i jouliet, det står et eller andet sted under indstillinger, og nederst i skærmbilleder i EzCd.
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 10:46 #15
Jeg lavede en cd igår hvor jeg brændte direkte fra mp3, og det virkede ganske upåklageligt...!
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 10:48 #16
Har du haft fjernet gamle versioner af brænderprogrammerne, inden du installerede de nye?
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2000 - 10:49 #17
Direkte fra mp3 til mp3, eller hvad ??
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 10:51 #18
Jeg har oplevet konflikter mellem Easy og Nero hvis de var samtidigt installerede..

Prøv evt. helt at fjerne dem begge og installer et af dem igen. Husk diverse genstarter!
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 10:55 #19
Nej, der var ikke ældre versioner af de omtalte programmer, eller andre programmer... Og nej jeg smed bare nogle mp3 filer over, og så brændte cd\'en, Nero convetere dem selv til wav...
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 10:58 #20
Hmm wav skriver du..

MP3 til alm CD er da i CDA format..
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 11:06 #21
ja ja klart nok... min fejl!
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 11:11 #22
Men tror du / i at problemet kunne ligge at den tror at wav er audio cd format? og at den så ikke laver den om til true audio format (cda)
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 11:12 #23
Ja, det var det jeg tænkte
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 11:12 #24
nej ups, når jeg går ind i stifinder så står mine tracks nemlig til at være cda... så...
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 11:17 #25
Jeg tror du skal komme helt af med dine brænderprogrammer og vælge et og reinstallere det
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 11:19 #26
har jeg netop gjordt her til morgen...
Avatar billede sidsel Nybegynder
20. december 2000 - 11:33 #27
som diggs ovenfor anfører, så kan det have noget med CD´en at gøre. Har du anvendt samme mærke/model til både data og audio? Jeg anvender Nero/Creative, og jeg kan også kun anvende udvalgte cd´er.
Avatar billede izex Nybegynder
20. december 2000 - 11:44 #28
jeg benytter fks. mærker, som Mr. P. No Name, osv. og har ikke nogle specielle mærker til audio brændinger eller data...!
Avatar billede sqrd Nybegynder
20. december 2000 - 12:56 #29
Hvilket OS bruger du?
Avatar billede hrawj1 Nybegynder
20. december 2000 - 13:35 #30
Jeg benytter WinNT 4.0 client!
Avatar billede sqrd Nybegynder
20. december 2000 - 14:03 #31
En god ide er selfølgelig at lukke alle de progs der kører i baggrunden...antivirus osv.
...Du kan osse prøve at tjekke om du bruger de nyeste drivere til dit chipset.... http://www.bmdrivers.com/
Avatar billede hrawj1 Nybegynder
20. december 2000 - 14:40 #32
giv mig point når du har det rigtige svar
Avatar billede paul.z Nybegynder
21. december 2000 - 03:10 #33
Prøv lige at kigge i det nye nummer af \"KOMPUTER\" nr. 1/2001 -  28.Dec.2000  -  DerTester de 4 brændere og skriver nogen kloge betragtninger. Også om både brænderhastighed og \"sammensatte filer\" ..      Paul.Z (som har en spændende artikel om emnet)
Avatar billede izex Nybegynder
24. marts 2001 - 01:06 #34
længe lukket ingen brugbare svar.!