Avatar billede webmester Nybegynder
28. august 2003 - 23:46 Der er 12 kommentarer

Brænding af boot-cd fra iso på win2k

Hi

Jeg har hentet iso-istallationsfilerne på en win2k, men er lidt i tvivl om, hvordan man brænder en boot-bar CD.

Jeg har prøvet (i Nero), at vælge Burn CD image, Data Mode 1, Blocksize 2048 Bytes.
Brændingen forløber OK, men man kan ikke boot'e på CD'en.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede kaper Nybegynder
28. august 2003 - 23:48 #1
Er du sikker på at BIOSen er sat op til at boote på CD før HD?
Avatar billede webmester Nybegynder
28. august 2003 - 23:50 #2
Ja, hvis jeg smider en Win2k Cd i, vil den gerne starte på den.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2003 - 23:55 #3
så kan du jo bare lave en cd copy hvor du læser direkte fra cdén -så burde det være muligt at boote
Avatar billede webmester Nybegynder
28. august 2003 - 23:57 #4
Øh.... ikke forstået

kopiere fra hvad til hvad?
Avatar billede serverservice Praktikant
29. august 2003 - 00:05 #5
ja du laver bare en cd-copy hvor du læser direkte fra din bootable cd og brænder på en brændbar..ok? Du kan bare vælge cd-copy med wizarden
Avatar billede webmester Nybegynder
29. august 2003 - 00:06 #6
Aha - det er ikke det jeg vil.

Jeg har hentet en ISO-image til Linux, og det skal jeg have brændt på en boot-able CD
Avatar billede sukos Juniormester
29. august 2003 - 00:50 #7
Jeg har brændt to FreeBSd cd'er på min XP med Fireburner

www.fireburner.com
Avatar billede sukos Juniormester
29. august 2003 - 00:51 #8
Uden problemer, iøvrigt! :O)

Og begge var ISO-filer.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. august 2003 - 07:34 #9
Du skal vælge "raw", der hvor du kunne sætte blocksize.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. august 2003 - 07:52 #10
Se bort fra ovenstående råd mht til "raw" Jeg kunne ikke finde dokumentation for at det er sådan det skal gøres, når det er iso filer. Jeg har selv brændt bin filer på denne måde, når der ikke har været cue filer med, og det har virket. Om det vil virke med iso-filer, ved jeg ikke.
Avatar billede kokain- Nybegynder
29. august 2003 - 12:15 #11
prøv at bruge RAW-write til at lave en bootdisk til linux. hvilken linux er det?
Avatar billede webmester Nybegynder
29. august 2003 - 12:27 #12
Faktisk er det Astario Security Linux
www.astario.org