Avatar billede gumbert Nybegynder
28. august 2003 - 22:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeres holdning til python

Allerførst vil jeg lige undskylde de spørgsmål jeg har glemt at lukke.

  Nå men til sagen. Jeg sidder meget og læser spørgeforums og har lagt mærke til at de en del steder anbefaler folk at lære python fordi: det er nemt, det giver gode programmeringsvaner, det kan meget.

  Grunden til at jeg opretter det i denne katagori er at de især anbefaler det til folk der vil lære c/c++, så jeg vil bare lige høre jeres mening om dette.
  Og så lige en lille ekstrating, bruges python til noget ellers som f.eks. spil, programmer.......
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2003 - 22:51 #1
Python er et af de 3 klassiske script-sprog (de andre er Perl og Tcl).

Det skulle være det mest objekt-orienterede og vel-strukturerede af
de 3.

Men det er ikke så udbredt som Perl.

Dem der bruger Python er til gengæld meget glade for det.

Jeg kan ikke selv programmere i Python så jeg vil ikke gøre mig
klog på om det er godt at lære Pythin før C++.

Python bruges til mange slags programmer.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2003 - 22:52 #2
Jeg formoder at du har studeret http://www.python.org/ ...
Avatar billede gumbert Nybegynder
29. august 2003 - 14:03 #3
>>arne. Hvad mener du så om Perl?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2003 - 14:07 #4
Jeg har kun lavet relativt lidt i Perl.

Min mening er at Perl er et fremragende sprog til at lave små
10-100 liniers utilities i, men er mareridt til at lave 1000-10000
liniers applikationer i.

Men jeg har som sagt ikke lavet ret meget i Perl.
Avatar billede gumbert Nybegynder
29. august 2003 - 14:14 #5
Tak arne tror jeg kigger lidt på begge for at se hvad jeg bedst kan lide
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2003 - 14:18 #6
Det er altid godt at lære nogle forskellige sprog !