Avatar billede dortel Nybegynder
28. august 2003 - 22:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vedhæftet word dokument kan ikke læses, hvorfor?

Hej

Er der nogen der kan svare mig på, hvorfor jeg i Notes mon har modtaget et worddokument der ikke kan læses. Det skal lige siges, at ud over dette worddokument stod der intet i mailen. Afsender kendes ikke.....
Har det noget med virus at gøre?

Mvh.
Dortel
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
28. august 2003 - 22:19 #1
SLET DEN MAIL !

Den kunne rigtigt nemt være en virus/orm.
Hvis i allerede har prøvet at åbne filen, så gør brug af en virus-scanner.
Hvis i har virus-scanner i firmaet (hvis det er der i læser jeres mail), så kan den evt. have fjernet word-filen pga. virus, men mail'en ser stadig ud til at indeholde en word-fil...
Kunne være en forklaring.

Men mystiske mails fra fremmede ukendte mennesker uden menigt tekst-indhold, men med vedhæftede filer bør altid slettes.
Avatar billede zhark Nybegynder
28. august 2003 - 22:26 #2
Det virker mistænksom!! Står der at det er en *.doc fil?
Hvis ikke du har virus prg. ville jeg hente de 2 "F-prot" disketter og scanne PCen her: http://www.avirus.dk/
Du henter "disketterne" avirus1.exe og avirus2.exe - bagefter gør du 2 disketter klar og tste på avirus1.exe osv.
Nu kan du så slukke PCen og starte den op disk 1... resten forklares når den beder om disk 2....