Avatar billede david_mig Nybegynder
28. august 2003 - 19:45 Der er 11 kommentarer

Hvordan brænder jeg?

Hej hvordan brænder jeg en CD over til en brænder CD?
hvad menes der med (ugyldig sporinfo)

hjælp
Tak.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
28. august 2003 - 19:51 #1
Ok du undrer dig over at ingen gider svare...

MEN! Hvis du vil have hjælp må du selv lige gøre en indsats... prøv lige at se hvad du skriver ... ikke engang julemanden vil kunne svare på det spørgsmål...

Skriv altid:

Hvilken brænder du har
Hvilket program du bruger
Hvad mener du med en CD over til en brænder CD?
Vil du brænde en CD-R eller en CD-RW?

Det vil da hjælp lidt på det...

/Christian
Avatar billede x-offer Nybegynder
28. august 2003 - 19:53 #2
togsverd1985>>> Hehe du har fuldstændig ret, bare alle gjorde det ;)
Avatar billede david_mig Nybegynder
28. august 2003 - 20:07 #3
Undskyld venner, da jeg ikke er den bedste til dansk, kunne jeg ikke forklare det ordenligt.

jeg bruger Nero Burning rom.
jeg vil brænde en CD-R

brænder= Compact et land, håber at i kan hjælpe nu.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. august 2003 - 21:42 #4
Er det en original cd, du vil lave en kopi af ?
Avatar billede david_mig Nybegynder
28. august 2003 - 22:29 #5
nej det er ikke en original CD....
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. august 2003 - 22:35 #6
Det kunne godt lyde som en kopibeskyttelse som ligger på originale cd'er. Jeg ved ikke om den kommer med når man tager en kopi af den originale, men bestemte programmer.

Men en anden ting, så er det ikke lovligt at lave en kopi af en kopi, som det jo så må være.
Avatar billede david_mig Nybegynder
28. august 2003 - 22:38 #7
Okay men kan du hjælpe mig med at fortælle om, hvordan jeg brænder almindelige programmer? ikke musik, men ZIP filer og sådan noget?
hvis du svar på det, så få du 30point
Avatar billede hcma Novice
28. august 2003 - 23:36 #8
Hvis det var mig der for første gang skulle benytte Nero Burning Rom, ville jeg gå hen til boghandleren eller en kiosk og købe et at de grå EDG-hæfter til ca. kr. 60,-  Der er et der hedder Brænd med Nero 5.x
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. august 2003 - 23:37 #9
Ja da, du starte Nero, hvis du vil bruge wizarden, finder du bare data cd/cd-rom iso. Du kan eventuelt give den et navn (label), under burn skal du bestemme om du vil kunne brænde mere på cd'en eller ikke (finalize), hvis dine ting ikke fylder cd'en skal du ikke vælge finalize, så kan du brænde mere på den senere.

Nå men sig ok/new. Du ser ud 2 vinduer den tomme til venstre er din cd, og den vesntre er din computer. Find de ting du vil brænde og træk dem over i cd-vinduet. Du lave mapper på samme måde som normalt i windows

Når du er klar til at brænde, klikker du på ikonet for brænding, eller finder den i menuen recorder.

Hvis du vil have ne være detaljeret gennemgang, så sig til.
Avatar billede henninga Novice
29. august 2003 - 01:46 #10
Hvis du har Nero i en nyere version har du osse Nero Expres og den kan endda fåes på dansk.
Start Nero Express og du kan ikke undgå at se hvad du skal gøre.
Avatar billede x-offer Nybegynder
29. august 2003 - 13:05 #11
Du kan brænde Zip filer i din stifinder hvis du har Windows XP..

Du skal blot kopier det du vilbrænde over på brænder drevet og vælg "skriv disse filer til cd'en" :D