Avatar billede platonia Nybegynder
20. december 2000 - 09:20 Der er 8 kommentarer

a-drevet spøger

Vi har nogle maskiner hvor a-drevet opfører sig højst mærkværdigt når vi starter win 95 op sker det engang imellem at man ikke kan se a drevet og når vi så genstarter maskinen igen er a-drevet tilbage. Det er et ret irreterende problem og jeg håber at der er nogle af jer der evt. har en løsning (kunne det evt være et microsoft problem?)

/platonia
Avatar billede ctv! Nybegynder
20. december 2000 - 09:23 #1
Prøv at gå ind i din Bios, og slå fra at den skal søge efter dit A-drev når der startes.. :)

CTV!
Avatar billede platonia Nybegynder
20. december 2000 - 09:27 #2
jeg har prøvet denne løsning uden held desværre...
Avatar billede ctv! Nybegynder
20. december 2000 - 09:31 #3
Ellers så køb et nyt. De er jo ikke så fandens dyre! *G*

CTV!
Avatar billede perj Nybegynder
20. december 2000 - 10:10 #4
Kender selv problemet, men kan i øjeblikket ikke huske hvad der er galt.
Køb ikke et nyt drev - det er ikke det der fejler noget.
Avatar billede perj Nybegynder
20. december 2000 - 10:14 #5
Jo, nu kom jeg i tanke om hav årsagen kan være.
Det er sansynligt at det er et antivirus-program der laver probler for dig. Prøv at disable det.
Avatar billede kgj05 Nybegynder
20. december 2000 - 10:16 #6
Hvilken maskine er det, som problemet er på (type nr)
Er der installeret System Management (SMS) på Win95 så er det en god ide at undersøge om det er SMS der laver ballade (er set i Microsoft SMS produktet.
Og som det sidste tjek om der findes en ny BIOS til maskinen.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
20. december 2000 - 10:57 #7
Når du har A-drevet fremme og det virker, prøv så
så gå ind i Kontrolpanal, System, Ydeevne,
Filsystem, vælg her fanebladet DISKETTE og FJERN
krydset \"Søg efter nye diskettedrev hver gang computeren startes\"... Boot så igen...
Ved ikke om det kan hjælpe på dit problem, men måske forsøget værd.
Avatar billede kgj05 Nybegynder
21. februar 2001 - 15:27 #8
Hej, har I fået det til at fungere ?