Avatar billede dines Nybegynder
03. september 1999 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

simpel netværk

Kan man oprette et netværksdomæne på et simpelt netværk med 3 maskiner 2 kører på win98 en win 95
Men netværksprogrammer kan ikke afvikles fra den maskine de bliver installeret på (ingen fælles netværksadresse) kan nogen hjælpe ??
Avatar billede svindler Nybegynder
03. september 1999 - 15:25 #1
Hvis jeg forstår dit spørgsmål ret, er du kommet til at angive et netværksdomæne istedet for at angive arbejdsgruppe.
Hvis du forsøger at starte et program fra en anden maskine, end den, programmet er installeret på, skal du være opmærksom på, at de fleste Windows-programmer også installerer dll'er, og at programmet derfor måske skal installeres på hver enkelt pc. Nogle programmer har mulighed for at lave en netværksinstallation, hvor kun det absolut nødvendige bliver installeret på pc'en og resten hentes fra en server over netværket.

Hvis disse tips ikke hjælper, så prøv at uddybe dit spørgsmål, det står ikke helt klart for mig, hvor meget du har fået til at fungere. Kan pc'erne se hinanden? Kører du tcp/ip eller ipx?
Avatar billede dines Nybegynder
03. september 1999 - 16:26 #2
Uddybning.
Alt kører ok - blot netværksprogrammer - der kræver fælles henteadresse virker ikke på den maskine de installeres på da referencedrevet der hedder eks. c:\ men på de andre maskiner hedder det samme drev G:\
Dines
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
03. september 1999 - 16:44 #3
Altså du har instaleret programmer på en anden maskine som du kører fra "din egen maskine"? Du kan oprette en forbindelse til en delt resource og derefter instalere programmerne på det drev. Jeg ved ikke om det er det du mener men jeg har heller ikke givet dte som et svar =)
Avatar billede aleks Nybegynder
03. september 1999 - 17:30 #4
Prøv at bruge UNC-path på alle maskinerne, eks: \\Server\DrevC\ProramX\PrograX.exe

Selvfølgelig skal maskinerne have rettigheder til at kunne læse og skrive i kataloget, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede dines Nybegynder
03. september 1999 - 17:32 #5
Ja det er tricky.
Programmet skal kunne køres fra alle 3 maskiner - der er licens til dette - men det gar galt med den maskine programmet er installeret på da den jo vil kalde programmet på eks. C:\program\program.exe - De øvrige kalder eks. H:\program\program.exe
sådan. Dines
Avatar billede svindler Nybegynder
04. september 1999 - 23:37 #6
Prøv at bruge subst kommandoen på den maskine, som programmet ligger på. I dit eksempel skriver du "subst h: c:\".

Så kan programmet også startes som h:\program\program.exe på den maskine, hvor det ligger på.

For at bruge h: kan det være nødevendigt at indsætte "lastdrive=h:" i config.sys.
Avatar billede dines Nybegynder
05. september 1999 - 11:11 #7
Hej svindler .

Giv det som svar - det gir jeg gerne 60 point for - lige hvad jeg manglede !!
Avatar billede svindler Nybegynder
06. september 1999 - 10:55 #8
Du har allerede accepteret aleks, så jeg kan ikke svare.
Avatar billede dines Nybegynder
06. september 1999 - 11:21 #9
OK

Sorry