Avatar billede kallamalla Nybegynder
28. august 2003 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Discman vs. MP3-afspiller

Hej

Hvad er fordellen ved at vælge MP3-afspilleren i stedet for discmanen?

Hvad er det MP3-afspilleren kan som discmanen ikke kan, udover at discmanen selvfølgelig ikke kan spille MP3 filer.
Hvordan sætter man musik på MP3-afspilleren, på discmanen bruger man jeg bare en normal CD.

Og hvor meget betyder antallet af ram på en MP3-afspiller?

Hakker musikken også på en biliig MP3-afspiller hvis man kommer til at ryste den, ligesom den gør på en billig discman?

Al nyttig viden omkring MP3-afspillere er velkommen.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. august 2003 - 14:56 #1
En Mp3 afspiller hopper aldrig da der ikke er noget fysisk i bevægelse i den, derfor kan du stå og banke den ned i et bord uden at musikken hopper.

IOM at der ingen roterende dele er i Mp3 afspilleren, bruger den mindre batteri.

Antal MB gælder for hvor meget musik du kan kopiere ind på den. en mp3 sang fylder i gennemsnit 3,5 Mb så kan du selv dividere lidt frem og tilbage.

Jeg ville personligt aldrig købe en MP3 afspiller eller en diskmand, men der i mod en Minidisk walk mand det syntes jeg er guld. pga.
128 Mp Mp3 "Så er der lang hvis man skal til østrig i bus med de samme 10 - 20 sange, du kan ikke skifte sange ud undervejs.
Diskmanden er for stor.

hvor i mod at minidisken er lille compakt, diskenen tager ikke så let skade da de er pakket ind.

Håber det kan bruges lidt

MC
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
28. august 2003 - 15:08 #2
Tja hvis du har mange penge vil du få mindst ligeså meget glæde af mp3-afspilleren som af en minidisk. Jeg har en Ipod fra Apple  ( www.apple.com/ipod ) og der kan ligge næsten 8000 sange idet der er 30 gb plads... det skulle være nok til at få mig til østrig eller kinas sydsspids for den sags skyld uden at løbe tør for musik!

En meget nævneværdig egenskab for mp3afspillere generelt er massen og størrelsen. De vejer mindre end en diskman og fylder mindre... fx er de ideele at løbe med da du ved denne udfoldelse har brug for så få ting på dig som muligt.

Mht. overførsel af mp3'ere foregår det via din computer. Du stikker et kabel i mp3-afspilleren og den anden ende i din computer og så kan du lægge de sange du har lyst til at høre over.

Så tænker du sikkert "hvor får jeg mp3'erne fra?". Du kender sikkert nogen der henter sange fra nettet med p2p programmer som kazaa o.l. MEN DET ER ULOVLIGT!!! Det må du ikke gøre... men på www.mp3.com kan du købe dem og hvis du har mac kan du bruge den geniale mp3butik iTunes.

Håber du har fået svar nok ... hvis du har brug for vejledning til hvilken mp3-afspiller du skal købe vil jeg meget gerne hjælpe :)

/Christian
Avatar billede kallamalla Nybegynder
28. august 2003 - 15:16 #3
I skal mange have tak for svarene begge to :)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
28. august 2003 - 15:23 #4
det var så lidt - tak for pointsne :)

/Christian