Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 14:26 Der er 38 kommentarer

Min com genstarter.

Det er sådan at jeg lige har fået nyt hardware, og så formatere jeg c: og d: og installere winxp home, og så lige pludselig starter den på at genstarte, uden advarsel eller noget.

Nyt hardware:

gfx
cpu
ram
bundkort.
Avatar billede cdc Novice
28. august 2003 - 14:28 #1
er du sikker på at dun cpu blæser er sadt godt nok fast, kan virke som om cpu'ern ikke får tilstrækkelig køling
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. august 2003 - 14:29 #2
er den inde i dit OS når den starter op, eller er det i opstartsperiode, eller ?!
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 14:30 #3
Den er inde i os :|
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. august 2003 - 14:32 #4
prøv at fjerne fluebenet under -> egenskaber for system, avanceret, start og genoprettelse, genstart automatisk......
Avatar billede zexpy Nybegynder
28. august 2003 - 14:33 #5
Er det hver gang eller kun nogle gange.?
hvad med PSU? og Kabinet ?
Avatar billede bobo- Nybegynder
28. august 2003 - 14:33 #6
ellers kan du prøve at formater igen !
Avatar billede cdc Novice
28. august 2003 - 14:36 #7
kan du nå at se din cpu temp inden den genstarter
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. august 2003 - 14:41 #8
du kan også finde din log, og kigge nærmere på den...
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 14:43 #9
Grrr, har formateret 4 gange, og den gør det hvergang.
Kan ikke nå at se cpu temp, men den har ikke været over 40 endnu.
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 14:43 #10
Hvor kan jeg finde den log?
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 14:51 #11
Hmm, jeg fjernede fluebenet, men så kom der en fejl meddelse som sagde jeg skulle genstarte, og der stod noget med bad_pool et eller andet :|
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. august 2003 - 14:52 #12
den er da  helt skæv så?! Hvordan er den disk du har installeret fra, om jeg må spørge? Er den helt legal???
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 14:53 #13
psu = 300w som burde være nok.
kabinet er åbent, det kan jo ikke være et problem.
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. august 2003 - 14:54 #14
kan den køre ligesålang tid i dos'en, som den kører i dit windows indtil den går ud?
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 15:02 #15
Hvis den bare idler sker der ikke noget, men så snart jeg går på inet så genstarter den :|
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. august 2003 - 15:04 #16
har du opdateret alt hvad der opdateres kan?
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 15:05 #17
Opdatere? Har kun installeret drivere til gfx.
Avatar billede cdc Novice
28. august 2003 - 15:05 #18
har du en cisco ruter
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 15:07 #19
Nej, har webspeed 256/64
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 15:09 #20
Kan der ske noget ved at jeg tager mit gfx ud? Altså udelukkelsesmetode.
Hvad kan jeg mere tage ud ? Har testet ram.
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. august 2003 - 15:15 #21
hvis det er en software fejl, har du så opdateret alle servicepakker, ect... bare for at eliminerer den mulighed...
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 15:20 #22
Ved ikke hvad du mener med opdateret servicepakker, har installeret alt fra de cd'er jeg fik med.
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. august 2003 - 15:22 #23
hvad er det for et OS?
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 15:23 #24
windows Xp home edition.
Avatar billede borst3000 Nybegynder
28. august 2003 - 16:17 #25
Hmm, tror oxo det er din CPU der ikke får ordentlig køling, du kan f.eks. glocke din mhz ned, og se om det bliver bedre, og hvis det gør må du købe en ny CPU køler.. !

Har du over 2400 mhz, så køb en volcano 11, den er mega nice, og den larmer ik særlig meget !
GL med det !
Avatar billede cdc Novice
28. august 2003 - 16:22 #26
hvilken cpu har du, og hvilken køler CPU bruger du ?
Avatar billede stieper Nybegynder
28. august 2003 - 16:30 #27
Når den kun genstarter ved etablering af forbindelse til internettet, tyder alt da på at det er en driver til netkortet som ikke er opdateret, eller ikke fungerer optimalt.. Eller er jeg helt forkert på den her?

Har nemlig oplevet det samme i forbindelse med en tidligere inet-forbindelse jeg havde, hvor comp. blev ved med at genstarte så snart jeg loggede på nettet... Fejlen dengang, var at driveren til mit netkort ikke var den seneste version som var udviklet til winxp... :-s

Held og lykke med at få problemet løst! ;o)
Avatar billede allanfo Praktikant
28. august 2003 - 16:33 #28
Eller er det måske en blaster? Windows Update!
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 17:53 #29
Hmm, det er kun når jeg går på inet, så det har ikke særlig meget med hardware at gøre. Og da det er en intel p4 2,4 ghz in-a-box skulle køleren kunne klare det.
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 17:54 #30
Hmm, og mit inet er altås koblet til usb port :|
Avatar billede cdc Novice
28. august 2003 - 18:35 #31
Har du prøvet at slette din router/netkort i enhedshåndtering, og installeret det igen?
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 18:41 #32
Ja.
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 18:47 #33
Avatar billede kenneth-skunk Nybegynder
28. august 2003 - 18:49 #34
Avatar billede cdc Novice
28. august 2003 - 21:37 #35
Avatar billede cdc Novice
28. august 2003 - 21:41 #36
Stop 0xC2 or BAD_POOL_CALLER
The Stop 0xC2 message indicates that a kernel-mode process or driver incorrectly attempted to perform memory operations in the following ways:

By allocating a memory pool size of zero bytes.
By allocating a memory pool that does not exist.
By attempting to free a memory pool that is already free.
By allocating or freeing a memory pool at an IRQL that was too high.
This Stop message is typically due to a faulty driver or software.

Possible Resolutions:

A Stop 0xC2 messages might occur after installing a faulty device driver, system service, or firmware. If a Stop message lists a driver by name, disable, remove, or roll back the driver to correct the problem. If disabling or removing drivers resolves the issues, contact the manufacturer about a possible update. Using updated software is especially important for multimedia applications, antivirus scanners, DVD playback, and CD mastering tools.
A Stop 0xC2 messages might also be due to failing or defective hardware. If a Stop message points to a category of devices (such as disk controllers, for example), try removing or replacing the hardware to determine if it is causing the problem.
If you encounter a Stop 0xC2 message while upgrading to Windows XP, the problem might be due to an incompatible driver, system service, virus scanner, or backup. To avoid problems while upgrading, simplify your hardware configuration and remove all third-party device drivers and system services (including virus scanners) prior to running setup. After you have successfully installed Windows XP, contact the hardware manufacturer to obtain compatible updates.
Microsoft KB articles:

How to Debug Stop 0xC2 or Stop 0x000000C2 Error Messages
STOP 0x000000c2 Computer with ATI FURY MAXX hangs after upgrade to Windows XP STOP 0x000000c2 After you install IomegaWare
STOP 0xC2 Bad_Pool_Caller When you upgrade from Windows 2000
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 17:11 #38
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.