Avatar billede kim Nybegynder
28. august 2003 - 13:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Få en win 98 på et 2000 domain

Hvad skal man gøre for at få en windows 98 ind i et windows 2000 domain skal man først oprette en computerkonto eller hvad ?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. august 2003 - 13:22 #1
Ja, en w9x skal først oprettes på domænet.

En Nt baseret pc kan selv oprette en konto.

//akj
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2003 - 14:14 #2
En Windows 98 maskine kan IKKE være medlem af et domæne.
Den skal være i en arbejdegruppe, der har samme navn som domænet.
I klientprogram til Microsoft-netværk, skal du angive at der skal logges på et Windows NT domæne.

:-)
Avatar billede kim Nybegynder
28. august 2003 - 15:40 #3
Vil det sige at hvis mit domæne hedder mitdomæne.dk skal jeg skrive det i arbejdsgruppen og klientprogram til Microsoft-netværk ?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2003 - 16:14 #4
Hvis dit domæne hedder mitdomæne.dk skal du skrive mitdomæne (uden .dk), da mitdomæne vil være domænets NETBIOS navn, ved en standard instalation.
:-)
Avatar billede skovhulen Nybegynder
29. august 2003 - 17:33 #5
Hej

Man kan godt sætte en Win 98 til at logge på et NT Domaine. Der skal sætte et flueben under Microsoft-netværk under netkortet. Så logge du på domainet ogd det hele. Næsten da. Der er nogle begrænsninger
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 17:36 #6
> skovhulen
Svar: tpo
Har du læst det hele?
:-)
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 21:32 #7
På klienten skal du dbklikke "klient til microsoft netværk" - så kommer der en menu frem med domæne - her skriver du domænenavnet (netbiosnavnet). Det samme gør du under workgroup
Og så skal du installere wins på serveren for at understøtte w98 klienter. Dernæst oprette computer og bruger account på serveren
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2003 - 22:49 #8
Hej kim
Har du løst dit problem?