Avatar billede pingpong Nybegynder
20. december 2000 - 00:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netværk adaptor

hej jeg har et problem med at få en network adaptor type lexmark Marknet XLe.
til at fungere,jeg har ingen manuel,driver,program...der står en lan adr på den..kan man bruge det til noget ??? og kan man koble en scanner på den.
Avatar billede cstern Nybegynder
20. december 2000 - 00:35 #1
Det er en printerserver du har, altså en enhed der er specialdesignet til at sætte en printer på et netværk.
Check evt www.lexmark.dk eller www.lexmark.com
Det er ikke sandsynligt du kan koble en scanner på.
Avatar billede pingpong Nybegynder
20. december 2000 - 22:03 #2
så lang så godt, men der har jeg været, mit problem er at finde den på netværket. har prøvet med et program fra lexmark .kan det være at det er kun bestemte printer man kan sætte på sådan en box.der er en test kanp på den men der kommer ikke en skid ud på printeren.
der er og ny Flash filer at hente til den men det kræver vel et program til at overføre dem
Avatar billede cstern Nybegynder
20. december 2000 - 22:21 #3
Jeg tror du skal downloade og installere \"MarkVision\" fra Lexmark. det er et slags konfiguratorprogram. Det kan sikkert også bruges til upload af firmware m.m.
Men testknappen burde trigge en udskrift på en tilsluttet printer (hvis den kan printe i DOS mode). Se evt efter om der er nogle kontrollamper der reagerer på printeren når du trykker på knappen.
Avatar billede pingpong Nybegynder
20. december 2000 - 22:30 #4
ok har lige dl. MarkVision, roder med det, og det er ikke en dos printer. den reager på knappen reset og så går den i normal , kan se på min hub at den står og kommunikere efter reset...så den er ikke hel død, der er hul igennem...:-)