Avatar billede spoodle Nybegynder
28. august 2003 - 09:19 Der er 2 kommentarer

æ ø å forsvinder i sendte emails

Hej

Jeg oplever noget meget mærkeligt for tiden.

Hos nogle brugere sker det af og til at når de har sendt en email, så er alle æ, ø og å fjernet.

Det er ikke engang sådan at der står et mærkeligt tegn istedet for. Æ, ø og Å er helt fuldstændigt fjernet.

En tekst vil således se sådan ud når fejlen optræder:

"Vi vil vre meget glade for, hvis du kunne hjlpe os med at skrive et forsteligt dansk igen."

Det mest mærkelige er at det kun er nogle gange det sker!?

Når brugeren har skrevet mailen og trykket send, så fjerner den også æ, ø og å i den udgave der ligger i "Sendt Post".

Er der nogen der har samme problem?

Vi bruger Outlook 2002 op mod Exchange 2000. Begge dele er opgraderet til de nyeste servicepacks.
Vi bruger også Symantec Antivirus Filtering for exchange. Jeg ved ikke om dette har noget at sige?

På forhånd tak

-Tue
Avatar billede espersen Novice
28. august 2003 - 09:29 #1
Skyldes sikkert indstillingerne i Outlook
Gå ind i
- "Indstillinger"
- vælg fanebladet "Postformat"
- Under meddelsesformatet : klik på "Internationale indstillinger" og check at den er sat til "vesteuropæisk (ISO)"
Avatar billede spoodle Nybegynder
03. september 2003 - 16:02 #2
Indstillingerne står korrekt.

Og som jeg skrev så er det kun nogen gange det sker.

I 95% af tilfældende kan der sagtens modtages emails med æ ø å.....

Det er meget mærkeligt.

Det må være nede på serveren det sker. Fordi hvis siger "vis kildekode" så er æ ø å helt fjernet....