Avatar billede mk2003 Nybegynder
28. august 2003 - 08:44 Der er 9 kommentarer

Brændte cd'er uden lyd.

I går skulle jeg brænde nogen cd'er med musik på. ( selvfølgeligt noget lovligt. ) Jeg brændte på TDK cd-r80 CD-recordable og nogen på en anden slags cd'rom. Her til morgen skulle jeg så høre cd'erne. Men dem der hedder TDK vil ikke spille??Har forsøgt på flere forskellige afspillere...men ingen lyd. Den køre slet ikke?? Der imod, så kan den anden slags skive spille uden probs...?? Er der nogen der kan forklare hvad problemet evt. er?? Jeg brænder ofte og der har aldrig været problemer. Hvorfor kan man ikke spille dem der hedder TDK??
Avatar billede -viper- Nybegynder
28. august 2003 - 08:54 #1
Kunne det måske være fordi TDK'erne hedder RW ??? RW kan ikke afspilles i almindelige cd afspillere såsom bilanlæg osv.
Avatar billede mk2003 Nybegynder
28. august 2003 - 09:10 #2
Der står ikke RW på skiverne??
Avatar billede jensendk Nybegynder
28. august 2003 - 10:12 #3
Mange stationære kan ikke håndtere 80 minutters.. Især ældre CD afspillere  kan ikke..
Avatar billede hcma Novice
28. august 2003 - 11:21 #4
Hvis dine TDK'er er designet til en større brænderhastighed end din brænder kan klare, kan det give problemer. Det hele opfører sig som at brændingen er gået OK, men der kan intet afspilles.
Hvis f.eks. TDK'erne er designet til hastighed på 48X og brænderen kun kan klare en hastighed på 24X kan det være problemet.
Så prøv at brænde med skiver der max. er designet til samme hastighed som brænderens max-hastighed.
Avatar billede mk2003 Nybegynder
28. august 2003 - 12:23 #5
Heller ikke nogen af jeres svar kan være årsag. Til Jensendk. Begge typer skiver er 80 min. og som sagt så virker den ene slags..
Til catbody: Brændehastigheden er mindre på de ubrugbare, men dem jeg godt kan afspille er 48 X ??? Så det kan heller ikke være det..Jeg fatter det ikke, når min brænder ikke brændte "unormalt" og kom med Succesfull bagefter...
Avatar billede hcma Novice
28. august 2003 - 13:13 #6
Nå, så er det nok sådan at du bare ikke kan bruge TDK. Sådan er det nogle gange. Jeg har nogle gange de samme problemer med Kodak, så der er nok kun et råd jeg kan give: Skip TDK og benyt noget andet.
Avatar billede mk2003 Nybegynder
28. august 2003 - 13:17 #7
Har brændt på TDK før....
Avatar billede hcma Novice
28. august 2003 - 13:21 #8
Har også brændt på Kodak før, men da problemet blev værre og værre, skiftede jeg mærke.
Avatar billede mk2003 Nybegynder
28. august 2003 - 14:24 #9
Jeg syntes ikke det virker til at være årsagen...Er der slet ikke andre bud??