Avatar billede ibwca Nybegynder
28. august 2003 - 08:43 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

router 677 Tiscali

jeg skal dele adst fra tiscali med min søster og har en router og en swhits hvordan sætter jeg det op jeg har kun 1 ip adr. skal jeg bruge 2. Jeg bruger krydset kabel mellem router og væg og ligeover  fra router til computerne
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. august 2003 - 08:45 #1
Er du venlig kun at oprette dit spørgsmål een gang - se reglerne
Avatar billede ibwca Nybegynder
28. august 2003 - 08:47 #2
ja men jeg trode at det var den forkerte grupe forste x
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2003 - 08:53 #3
Du skal kun bruge 1 IP adresse. Du skal bare sætte switch mellem router og PC'er. Her skal du bruge alm. kabel (cat5).
Det skulle virke uden de store problemer - ellers må du vende tilbage :o)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2003 - 08:55 #4
nå sorry - så ikke der var svaret i http://www.eksperten.dk/spm/393576
Læg selv et svar her, og accepter det. (du må ikke ha' 2 ens spørgsmål åbne)
Avatar billede ibwca Nybegynder
28. august 2003 - 08:56 #5
det der hedder (cat5) er det et ligeoverkabel der skar det at når den ene er på
så bliver den anden næget adgang
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2003 - 09:30 #6
luk det her spørgsmål.
Tråden fortsætter i http://www.eksperten.dk/spm/393576
Avatar billede snv Nybegynder
28. august 2003 - 09:31 #7
Hej ibwca. jeg har den samme router.

Kabelføring:
Jeg har et ligeløbs kabel fra router til en af switch'en "normale" porte
(IKKE OPLINKPORTEN)
Fra switch'en "normale" port har jeg et ligeløbs kabel til hver af mine pc'er.

Opsæyning af pc:
I kontrolpanel / netværk  har jeg i (tcp/ip 10/100 bus fast Ethernet adapter) protokollen sat følgene:
i IP-addresse        -hent automatisk IP addresse
i DNS konfiguration  -Deaktiveret
i Bindinger          -klientprogram til Microsoft-netværk og Microsoft family
                      logon
i gateway            -ingenting er sat
i wins-konfiguration -Deaktiveret

Husk at have tilføjet serviceprogrammerne klientprogram til Microsoft-netværk og Microsoft family logon.
Mvh.
S.N-V.