Avatar billede ibwca Nybegynder
28. august 2003 - 07:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

router cisco 677

jeg skal dele adst fra tiscali med min søster og har en router og en swhits hvordan sætter jeg det op jeg har kun en ip adr. skal jeg bruge 2 jeg bruger krydset kabel mellem router og væg og ligeover  fra router til computerne
Avatar billede riversen Nybegynder
28. august 2003 - 08:02 #1
krydset kabel fra router til uplink port i switch. Sæt pc'er til switch med ikke krydset kabel. Sæt pc'erne til at hente ip automatisk...så kører det.
Avatar billede ibwca Nybegynder
28. august 2003 - 08:04 #2
det har jeg spm du kan se gjordt men den vil kun lukke en på adgangen
er der ikke noget  med nogle gateway og tildeling af ip
Avatar billede ibwca Nybegynder
28. august 2003 - 08:06 #3
det der med at hente auto. er det under funktioner instillinger  forbinderlse    lan  x  i  automatisk
Avatar billede ibwca Nybegynder
28. august 2003 - 08:41 #4
jeg skal dele adst fra tiscali med min søster og har en router og en swhits hvordan sætter jeg det op jeg har kun en ip adr. skal jeg bruge 2 jeg bruger krydset kabel mellem router og væg og ligeover  fra router til computerne

hjælp hjælp
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. august 2003 - 08:42 #5
Hvilket IP-nummer får den PC, der kommer på nettet?
Avatar billede ibwca Nybegynder
28. august 2003 - 08:46 #6
den får forskelligt ad det er tildelt fra tiscali
Avatar billede snv Nybegynder
28. august 2003 - 09:30 #7
Hej ibwca. jeg har den samme router.

Kabelføring:
Jeg har et ligeløbs kabel fra router til en af switch'en "normale" porte
(IKKE OPLINKPORTEN)
Fra switch'en "normale" port har jeg et ligeløbs kabel til hver af mine pc'er.

Opsæyning af pc:
I kontrolpanel / netværk  har jeg i (tcp/ip 10/100 bus fast Ethernet adapter) protokollen sat følgene:
i IP-addresse        -hent automatisk IP addresse
i DNS konfiguration  -Deaktiveret
i Bindinger          -klientprogram til Microsoft-netværk og Microsoft family
                      logon
i gateway            -ingenting er sat
i wins-konfiguration -Deaktiveret

Husk at have tilføjet serviceprogrammerne klientprogram til Microsoft-netværk og Microsoft family logon.
Mvh.
S.N-V.
Avatar billede bigmac Nybegynder
22. september 2003 - 16:51 #8
Jeg har selv en 677'er tilsluttet en hub og det virker fint. Jeg har brugt 'det gule' kabel mellem router og hub's uplink port - jeg ved iukke om dit kabel var gult? Og så cat-5 patch kabler (alm net kabler) mellem hub og pc'erne.

Prøv at gøre som snv siger, sluk for pc'erne, sluk for routeren, tænd routeren igen og dernæst pc'erne, nogen gange skal man lige genstarte routeren...
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 16:54 #9
ibwca: ja, du har ret. Jeg misforstod dit spørgsmål, men det kunne hjælpe, hvis du smed en håndfuld kommaer og punktummer ind i teksten ;-)