Avatar billede thewisehero Nybegynder
28. august 2003 - 04:00 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering menes mest med det funktionsmessige

Hejsa alle jer der skulle tage sig tid til at tjekke min Linksamling.

Bruger kan oprettes gratis (email kommer ikke på 3. hånd)
som bruger bliver der mulighed for "Farvorit Links" "Vist Links/side" - (giver også adgang til profiler ++, men det er linksamlingen jeg primært ønsker vurdering på)

linksamlingen indeholder lige nu 582 links fordelt i 120 underkatagorier samt 13 hovedkatagorier, dertil kommer søgefunktion (1 ord/sætning), Top50 Kliks og Tilfældig Link.

Jeg mangler stadig ting som QuickMenu og Tilføj Link, men disse er på vej i nær fremtid
Link til siden http://mikael.kyed.com/links/
Link til min tidligere version http://mikael.kyed.com/links/links_gl.php

NB. Der bruges Cookies i den nye Linksamling, og er påkrævet som bruger.
oprettelse kan ske fra siden http://mikael.kyed.com/brugersys/opret.php
Avatar billede exp Juniormester
28. august 2003 - 09:26 #1
1. Mit første indtryk: "Rodet forside"

2. "Fakta : Selvlært i PHP siden april 2002, Ingen brug af Database - Alt er filbaseret" <= Er det en fordel med så mange links?

3. "Viser nyeste i Underkatagori" og "Viser nyeste i Hovedkatagori" <== burde der ikke stå kategorinavne istedet?
P.S. Det staves "katEgori"

4. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fmikael.kyed.com%2Flinks%2F&doctype=%28detect+automatically%29&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29
Avatar billede ohmish Nybegynder
28. august 2003 - 13:39 #2
Her er lidt designkritik:

MEGET rodet forside (og undersider). Svært at overskue noget som helst derinde.
Og det der burde ha været store tydelige kategori-emner er istedet små lysegrønne og udtydelige. Det samme gælder hvert enkelt link på listen. Når man scroller nedad mister man overblikket. Prøv evt. med én gennemgående og tydelig skrifttype.
Grå baggrund har aldrig vakt den store jubel (slet ikke med turkis tekst ovenpå).
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 15:40 #3
hmmm.. det er jo ikke til at adskille design og funktion. Hvis designet ikke er fungerer, taber du brugere allerede inden de opdager hvilke funktioner der er gemt i rodet.
Avatar billede exp Juniormester
28. august 2003 - 16:07 #4
anne-m >>
You said it!
Avatar billede thewisehero Nybegynder
28. august 2003 - 16:43 #5
har stylet lidt om. Baggrundsfarve ændret ..
over-/underline på links
kategorierne vises nu ..
andre foreslag ..
håber det har hjulpet .. jeg er en lausi designer, og jeg ved det ....
Avatar billede exp Juniormester
28. august 2003 - 16:52 #6
lyserød?!?
Avatar billede thewisehero Nybegynder
28. august 2003 - 16:56 #7
mener du den baggrunds farve ...
har du da forslag til nogle gode farver
går ud fra disse http://mikael.kyed.com/nytweb/webfarver.php
Avatar billede thewisehero Nybegynder
28. august 2003 - 16:59 #8
men skulle også have teste inde i min brugerdel på linksiden, farvorit links ..
har lavet en bruger som i kan logge på med
Navn = Test
Password = Test
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 17:02 #9
...nu ved jeg hvad det er jeg snubler mest over: du centrerer din tekst i mange af cellerne.
Hvis du nu venstrestillede teksten - så tror jeg der ville komme en anelse mere ro over sitet.
Jeg syntes altså ikke den "lyserøde" er helt gal... men jeg er jo også en chick :o)
Avatar billede thewisehero Nybegynder
28. august 2003 - 17:03 #10
Avatar billede thewisehero Nybegynder
28. august 2003 - 17:04 #11
tjekker op på celler
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 17:05 #12
- og så har du lidt med celle, inden i en celle, inden i en celle....... og border på dem alle sammen. Måske er det fordi jeg HADER border, det er grimt!
Mere luft mellem tekst og border.
Avatar billede thewisehero Nybegynder
28. august 2003 - 17:16 #13
det med border vil jeg overveje, men de er absolut en god ting og have på mens man programmerer på sitet, men det værste hvad det angår er jo også overstået ...

hvad men brugerfunktionerne ... Farvorit Links ...
Har lagt det første på til Brugeren Test, så Linket Dine Farvorit Links kommer frem ...
Avatar billede exp Juniormester
28. august 2003 - 17:20 #14
Hvis du vil finde pæne farver der passer sammen, så kig forbi her:
www.colorschemer.com/online/
Avatar billede thewisehero Nybegynder
31. august 2003 - 01:47 #15
Lukker ...
har været væk de sidste par dage ..
jeg takker til dem der har svaret + kommenteret ..
egentelig ville jeg gerne have givet anne-m point, men hun har desværrer ikke haft som indgivet svar.