Avatar billede jessen Nybegynder
19. december 2000 - 23:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Explorer probs!

Har en kunde som har et sjovt problem jeg ikke lige har set før! Måske nogle af jer som har set noget lignende og har et godt løsningsforslag..

De kører nt4 workstation med sp4. Puteren sidder på en kombineret hub og isdn-router (zyxel et eller andet). Det sjove er, en gang imellem vil internet explorer ikke vise billeder på hjemmesiderne. Lukker vi og starter igen nogle gange, ja så pludselig vil den godt. Det er ikke bare på én hjemmeside men på mange..

Og så en anden ting som er lidt træls: Åbner vi denne computer kan den finde på at stå og \"tåge\" som om den leder efter indholdet på nettet eller noget. Det samme sker hvis vi fx. tager kontrolpanelet, ie-logoet står bare og roterer og der sker intet. Trykker vi esc, ja så stopper den og vi kan fortsætte. Men det samme sker så igen når vi fx. går ind på c-drevet eller noget andet ......

Nogen der har nogle gode og _kvalificerede_ bud på hvor problemet ligger henaf!? Evt. nogen som har haft nøjagtig samme problem?

På forhånd tak!
Avatar billede faidros Nybegynder
19. december 2000 - 23:07 #1
Hvordan er netværksopsætningen ellers? Default gateway og DNS?
Hvordan er proxy-opsætningen i IE?
Overvej i øvrigt at skifte til sp6a - der er der rettet nogle fejl i TCP/IP stakken også.
Avatar billede nopper Praktikant
20. december 2000 - 06:40 #2
Jeg har i øjeblikket lidt af samme problem, men jeg har mistanke til cd-rom drev, så det prøver jeg at skifte, for at se om det er problemmet.
Avatar billede jessen Nybegynder
21. december 2000 - 11:31 #3
faidros: default gateway er sat til routerens ip som er 192.168.35.2. Klienten har samme ip med 5 til sidst. DNS host er sat til \"Peter\" og domænet er tomt. Der er angivet 2 DNS-servere, 194.239.123.83 og 193.162.153.164. Der er ingen proxy-opsætning i IE.

Det med billederne i IE er totalt latterligt jo! En gang imellem vil den godt, en gang imellem nægter den bare pure at vise billeder - alt andet funker fint.

HJÆLP! :-)
Avatar billede pallepirat Nybegynder
02. januar 2001 - 23:03 #4
Hej jessen

Jeg mener at du skal prøve en anden/ny router (hvis det er muligt) eller prøve at re-configurere maskinen da disse problemer nemt kan hænge sammen med programeringsfejl/bugs fra Ms side. Derudover kan du prøve at hente den nyeste ServicePack fra Ms´s site idet der kan ligge fejl i de gamle.

MVH
Kristian Sørensen
The Wave
Avatar billede bjoeg Nybegynder
15. februar 2001 - 13:44 #5
Oplever samme fejl dog med en Cisco760
Avatar billede jessen Nybegynder
10. juni 2004 - 09:07 #6
.