Avatar billede plobber Nybegynder
27. august 2003 - 22:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Simpel vote med cookie

Hey
Jeg har kikket lidt på Advanced Poll v2.02 (PHP)...
Men jeg syns det er for forvirende. er der ikk nogen der kan lave en simpel vote som er permanent.. ? altså hvor jeg skal ændre i f.eks vote.php for at ændre spørgsmål / svar.
Den skal helst bruge en tekstfil til database.

Håber i kan hjælpe... for jeg syns php er forvirende i forhold til ASP... :)
Avatar billede htm Nybegynder
27. august 2003 - 22:12 #1
Avatar billede htm Nybegynder
27. august 2003 - 22:17 #2
Eller en der kører med tekstfil: http://munchi.dk/poll.zip
Avatar billede plobber Nybegynder
27. august 2003 - 22:22 #3
ehm...
Notice: Undefined variable: status in c:\tofa\vote\poll.php on line 6
Notice: Undefined variable: stem in c:\tofa\vote\poll.php on line 12

why det.. jeg kan ikk se hvor den skulle hente det fra en evt cookie
Avatar billede htm Nybegynder
27. august 2003 - 22:39 #4
Hmm ja den trængte til lidt finpudsning - havde lige hentet den frem fra gemmerne. ;o)

Prøv og hent den igen: http://munchi.dk/poll.zip
Avatar billede plobber Nybegynder
27. august 2003 - 22:47 #5
hmm den siger at den ikk kan skrive til filen.. jeg bruger iis på xp med php fra www.php.com mener jeg... hvordan skal jeg sætte iis op for at jeg kan gemme for jeg har sat Write access til...
Avatar billede htm Nybegynder
27. august 2003 - 22:49 #6
Hvad er den præcise fejl?

Du skal bare sørge for at der er skrive og læse rettigheder til filen.
Avatar billede plobber Nybegynder
27. august 2003 - 22:51 #7
der er skrive / læse rettigheder... finder lige fejlmeddelelsen

Warning: fopen(god.txt): failed to open stream: Permission denied in c:\tofa\vote\poll.php on line 26

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in c:\tofa\vote\poll.php on line 27

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in c:\tofa\vote\poll.php on line 28

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\tofa\vote\poll.php:26) in c:\tofa\vote\poll.php on line 30
Avatar billede htm Nybegynder
27. august 2003 - 22:53 #8
Ser ikke ud til at alle har skriverettigheder til god.txt eller filen eksisterer ikke?
Avatar billede plobber Nybegynder
27. august 2003 - 22:54 #9
jeg har sat det til.... men det virker ikk... og filen er der....
Avatar billede htm Nybegynder
27. august 2003 - 22:56 #10
Hmmm - der må være noget galt med rettighederne til filerne, virker fint her på min linux: http://munchi.dk/poll/stemt.php

Du skal sørge for at sætte rettugheder der svarer til 777 på linux. det vil sige everyone full control måske.
Avatar billede htm Nybegynder
27. august 2003 - 22:57 #11
Avatar billede plobber Nybegynder
28. august 2003 - 16:24 #12
jeg tæmkte på... kan man ikk skrive det om så den kan includes så hvis der er stemt så viser den resultatet... det kunne den jeg havde lavet i asp.. jeg har prøvet at ændre dette, men den viser det stadig i et tomt vindue...