Avatar billede mulan Nybegynder
27. august 2003 - 21:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sletning af virus mails

Jeg har en Exchange 2000 Server med Norton Antivirus filter. Hver gang jeg får en mail med SOBIG virus fjerner Norton vedhæftet og leverer mailen. Jeg slipper godt nok for vuris, men jeg er træt af at få fyldt indbakken op med alle disse mails.

Kan man konfigurere sig ud af problemet eller alternativ hvad er den billigste måde at løse problemet på den nuværende konfiguration?
Avatar billede inger47 Nybegynder
27. august 2003 - 21:57 #1
hej kan du ikke indstille norton til at slette hele mailen og ikke kun det vedhæftede. ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
28. august 2003 - 01:03 #2
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#Sobig.F
Vi har fundet dette lille fortræffelige stykke værktøj (Sobig F. virusstopper), som sørger for at du slet ikke får de Sobig F i din mailboks.
Avatar billede spoodle Nybegynder
28. august 2003 - 09:26 #3
Hvis det er Norton antivirus filtering for exchange, kan du indstille den til helt at slette mailen. Det er også en god ide ikke at sende en mail til afsender, da det som regel ikke er den rigtige afsender der er i emailen. Hvis dette er slået til vil du som administrator tit modtage en masse "undeliverable mail" notifications! idet at afsender email-adr ikke eksisterer...

Hvis du også fjerner at den skal sende en besked til modtager, så er det kun administratoren der får en mail....Dette kan du dog også fjerne....