Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
27. august 2003 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SIMPELT! Ustabilt netværk med breakdown. Giv din mening! 100 p.

Okay, jeg var ude hos en af mine venner med min com. Jeg har hjemmefra sat mit netkort til at køre 100 MBIT (dumt, men ellers gad den af en mystisk årsag ikke). Hans router kan imidlertidigt IKKE klare mere end 10 MBIT. Okay, jeg sætter mit netstik i og hans router flegner ud med overbelastning og nettet ryger, af ukendt årsag, sig en tur.

Godt så, jeg sætter den til automatisk konfiguration, og nu kan vi sagtens se hinanden over netværk, routeren melder ingen fejl og vi kan spille - men nettet er dødt.

Finno! Han får en af sine bekendte på besøg. Efter lidt tid kommer han med det geniale indslag, at han kan genstarte modemet; succes! Nettet funker igen!

Dette er bare ikke første gang hans netværk ikke duer. En gang kunne vi ikke finde hinanden, men det fandt vi ud af. Hans netværk er så ustabilt fordi det kører gennem en computer der deler forbindelsen via en router og så fordi det er konfigureret specielt fordi en af hans coms er rimelig gammel.

Any ways, nu tør han ikke rykke sin egen com ud til mig hvor jeg aldrig har haft problemer med mit netværk. Har lovet ham at han bare skal sætte stikket i, men han vil ikke høre på mig. Har så foreslået at jeg kan komme ud til ham igen, men det er ikke meget bedre. Han er bange for at hans net går ned igen. Har forsikret ham at jeg ikke har sat den til 100 MBIT, og at vi jo bare kan genstarte modemmet, men han vil ikke lytte overhovedet!

Dette spørgsmål er bare oprettet for at få ham overbevist - han læser dette spørgsmål og jeres svar, så skriv hvis i mener det er for risikabelt, hvilket jeg ikke finder noget grundlag for, eller skriv hvis I ikke tror der sker noget. Er helt overbevist om at der ikke sker noget!

Frederik, læs og forstå!

/BikerBirk
Avatar billede netmanden Nybegynder
27. august 2003 - 21:16 #1
Frederik, der sker ikke noget!  Og hvis nu LYNET skulle slå ned i det samme, så koster et 10/100 netkort 60,- kr!!!  Se nu at få skiftet det gamle lort!
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2003 - 22:44 #2
netmanden det er hans router der kun kan klare 10Mbit. ellers har du ret , der sker ikke noget ved at koble sig af.
Avatar billede netmanden Nybegynder
27. august 2003 - 22:59 #3
Jamen du har da fuldstændigt ret!  (Man skulle jo tro at du var Ateamer!) Routere er som regel 10 Mbit, så den er god nok! Jeg fik det til at det var hans netkort...:)
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
15. september 2003 - 19:14 #4
Svar venligst... :D Så er der point!
Avatar billede serverservice Praktikant
15. september 2003 - 19:33 #5
ok ,du har fået det til at virke?
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
16. september 2003 - 13:52 #6
Nej, men han har fået ny router! :D