Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:22 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

TOTAL LAMER!!!!

En vis person som kalder sig Drawn og kendt som  Thomas Andersen har kopiret www.freehelp.dk

Det er tydligt at se, tjek selv

http://undertakers.dk/beta/

Han ville ikke fjerne det da jeg snakkede men ham, så jeg prøver med en debat her inde for at se hvad andre folk siger til det.

Mvh

Andreas
info@freehelp.dk
http://freehelp.dk
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. december 2000 - 22:24 #1
Hm.. den ene er i php, den anden i htm..
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:26 #2
det er jo ikke grundlag nok for at den ikke er kopieret....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. december 2000 - 22:28 #3
Well jeg synes ikke det ligner en 100% copy.
Avatar billede klas Juniormester
19. december 2000 - 22:29 #4
snat med infopaq, hans host . .De sletter dem hvis de mener der er grundlag nok for det ..
Avatar billede parazite Nybegynder
19. december 2000 - 22:30 #5
Grænsen mellem inspiration og kopi er hårfin.

Og pas nu på at builder.dk ikke kalder _dig_ en \"TOTAL LAMER\". Din menu ligner han temmelig meget.
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:31 #6
han gik heller ikke med til at skrive i toppen af siden af design og ide kommer fra min side... men vil da snakke med infopaq...
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. december 2000 - 22:31 #7
Det er totalt latterligt at folk ikke kan skelne mellem at \"låne\" fra et design og kopiering af store områder.
Avatar billede razor Nybegynder
19. december 2000 - 22:32 #8
Man skal ikke kaste med heste når man selv bor i en stald!
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:32 #9
ljweb-> var den til mig eller parazite...??
Avatar billede tbach Nybegynder
19. december 2000 - 22:35 #10
Well,

hvis i for det første kigger på menuen, kan i allerede se at ham der har lavet www.undertakers.dk/beta - har lavet eget CSS Script, er der allerede et arogument for at dømme hans side \"ikke-kopieret\". Udover det er baggrundsfarven ikke den samme. Tablestørrelsen er ikke den samme. Menuen er ikke opbygget på samme måde, og tablerne er slet ikke lavet på samme måde, tjek selv ved at åbne en af siderne i frontpage.

Mere kan jeg ikke gøre ud af det, men der er ikke tale om en kopi.

- tbach
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
19. december 2000 - 22:35 #11
razor > eh? *GG*... i anden format, ja *G*
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:37 #12
tjaa.. tager du min htmlkode og kommer det i dreamweaver som han bruger, bliver den jo lavet om...

nææ... nu har de sørme lavet om på farverne efter jeg snakkede med dem... hehe...

Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:40 #13
tbach--> tja, hex farverne liger da meget mine, bare opstillingen er lavet lidt om...

De har endda placeret Toplink samme sted som mig, dette gør dog ikke noget, men det får den til at ligne min mere...
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:41 #14
arrg.. faktisk ikke helt det samme sted...
Avatar billede tbach Nybegynder
19. december 2000 - 22:42 #15
Tja, jeg ved ikke med dig.

Men du snakker om at snakke med infopaq om det.
Måske du skulle finde nogle arogumenter for at \"melde\" ham først ?!

Hvis jeg var en fra infopaq, ville jeg grine af dig. For der er jo INGEN tydelige tegn på kopiering. Desuden er det den mest simple måde at lave hjemmesider på, altså i tables, så der er MANGE andre der har lavet en side i tables.
Det ser jo skide godt ud, og det er simpelt at lave. Så hvorfor skulle han ikke selv kunne lave det ?

- tbach
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
19. december 2000 - 22:46 #16
Jeg kender et kanon godt program.... ICQ!!!
Har i hørt om det? - NEJ!!??
Så kan jeg lige fortælle lidt om det...
Man kan hente det her: http://www.icq.com/download/
Det er et chatprogram som faktisk har utrolig mange brugere. I skal bare oprette jer og så give hinandens ICQ nummere.
LOL
Jeg vil gerne hjælpe hvis det driller....
Avatar billede tbach Nybegynder
19. december 2000 - 22:47 #17
de arugumenter du kommer med kan infopaq ikke bruge til noget.
Hvis jeg var dig, ville jeg også være træt af det. Men det burde ikke være en sag der skulle meldes rundt til højre og venstre.

-tbach
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:49 #18
tjaa... men synes så godt at de kunne skrive på siden at designet kommer fra min side....
Avatar billede klas Juniormester
19. december 2000 - 22:49 #19
>>> nerdyguy er det dit site der er omtalt ?
Avatar billede martens Guru
19. december 2000 - 22:49 #20
Men men men ....

Burde man ikke rydde op i koden ?

Klik lige på TOPLINK

Om man ikke ryger over til freehelp.dk
Jeg vil kalde det en kopi, lavet på en dårlig kopimaskine med mange skygger og dårlig sværte...

men der er ikke langt fra inspiration til copy´n´paste ...

mvh martens

Avatar billede klas Juniormester
19. december 2000 - 22:52 #21
>>>martens han har selv meldt sig til toplink  :)
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:52 #22
martens--> tjek lige dette http://toplink.freehelp.dk

Det er en service jeg tilbyder, et bytte links program...
Avatar billede tbach Nybegynder
19. december 2000 - 22:53 #23
hehe, hvis du kigger på TopLink, kommer Toplink faktisk fra freehelp.dk ?!

dvs. at freehelp.dk har en service der hedder toplink, og undertakers.dk/beta har åbenbart fået sådan et toplink, som kommer fra freehelp.dk - så, det er jo iogforsig en lovlig kopiering.. desuden er det toplink ikke ret kønt, så jeg kan overhovedet ikke forstå de har sat det ind.

-tbach
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 22:55 #24
tbach-> og hvordan vil du lave det kønnere....
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2000 - 23:00 #25
Jeg syntes siden Freehelp.dk ser meget mere færig og pænere ud end, så han er nu en dårlig kopist  undertakers.dk/beta/ .
Avatar billede tbach Nybegynder
19. december 2000 - 23:00 #26
Det kan jeg desværre ikke svare dig på. Men da det er din service (tyvstjålet fra f.eks bannerbytte.dk) du har stjålet \"princippet\" idet. FEDT princip iøvrigt, og det samme har manden bag undertakers gjort.

Det er jo like det samme..

-tbach
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 23:01 #27
Det kan du jo snakke med Lars om (han der har bannerbytte.dk)
Han mener ik det samme....
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 23:02 #28
tak kharder....
Avatar billede tbach Nybegynder
19. december 2000 - 23:03 #29
kharder:

en dårlig kopist ?

de to sider minder jo ikke om hinanden, jo farverne.. Men du kan sgu da ikke tage copyright på en hex kode..

jeg føler ikke med nogen af dem. men jeg mener bare ikke der er grund til at oprette et emne med overteksten kopiering..

Det er jo ikke i nærheden af en ulovlig kopiering.

-tbach
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. december 2000 - 23:06 #30
han sidder tydeligvis og retter på den lige nu, for da jeg kiggeder på http://undertakers.dk/beta for fem min siden stod der freehelp.dk der hvor der nu står \"Freeware, Gratis Programmer\" så han må næsten bare have startet med at kopiere din og så lave lidt ændringer!!! (jeg nåede desværre ikke at tage et screenshot :-()
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 23:07 #31
thoeger_poertner´-> ehm, det skal skifte, det er et bytte program, MEN, ja han sidder og retter på den.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. december 2000 - 23:08 #32
okaiii \"Freeware, Gratis Programmer\" er også kopieret prøv at kigge på hans side nu!
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 23:10 #33
hmm.....
Avatar billede martens Guru
19. december 2000 - 23:10 #34
OKAY OKAY boyZ´n´girlz

:o)

mvh martens
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 23:11 #35
den er da ikke kopieret...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. december 2000 - 23:12 #36
doh. hmmm er jeg dum eller hvad min fejl. (tror jeg skal til og i seng :-()
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
19. december 2000 - 23:12 #37
det slog også mig, at www.Builder.dk og Freehelp.dk har en vis lighed...
Avatar billede tbach Nybegynder
19. december 2000 - 23:13 #38
eh,

thoeger_poertner , hvis ellers du gad læse det andreas skrev, kan du set at det toplink er en service fra hans side, og han skrev faktisk at det er meningen det skal skifte..

så det passer ikke det du sidder og siger.

-tbach
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 23:18 #39
hvis builder siger noget, så må jeg jo snakke med dem. Men de har ikke sagt noget. OG, selv om i ikke tror det, så kendte jeg faktisk ikke til builder.dk før fra et par dage side og menuen kom før jeg kendte til builder....
Avatar billede tbach Nybegynder
19. december 2000 - 23:20 #40
ja det skal du jo sige, samme kan ham der ikke kopierede din side sige ?!

hvorfor skulle du være uskyldig hvis han ikke er?

jeg forstår dig ikke
Avatar billede microtec Nybegynder
19. december 2000 - 23:21 #41
andreas >> Tror du ikke du skulle passe på med at råbe sådan op her på Eksperten.

Hele grundideen til din site har du jo hentet fra Eksperten. Det er ikke en kopi, men ide og grundelementer er de samme.
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 23:22 #42
men, ændre nok menuen for jeg er faktisk ikke tilfreds med den, den passer ikke til designet....
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
19. december 2000 - 23:23 #43
Så, så. Det ER faktisk sandsynligt, at Builder.dk ikke har været \"inspiration\". Det korte af det lange er, at piratkopiering er dødirriterende. Jeg ville ikke opfordre til beskyldninger ved at nævne builder.dk, blot vise, at man netop kan blive overrasket nogen gange over ligheder, der ikke var tilsigtede.

:)
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 23:30 #44
enig med hofmanhansen... Jeg har fakitsk siddet hele dagen om arbejdet på en ny menu, og den er klar nu. Og er oplodet, synes den passer bedre...
Avatar billede tbach Nybegynder
19. december 2000 - 23:31 #45
hofmanhansen,

ja, men hvad har builder.dk med sagen at gøre ?

sagen er den at undertakers.dk/beta ikke er en kopiering af freehelp.dk , hvis i synes det, må jeg fejle noget.
Avatar billede andreas Nybegynder
19. december 2000 - 23:48 #46
Lukket!
Avatar billede parazite Nybegynder
20. december 2000 - 00:14 #47
andreas : *LoL* Tjek lige dette screenshot : www.parazite.f2s.com/freehelp.gif . Lidt ironisk at reklamere for dem! :o)
Avatar billede andreas Nybegynder
20. december 2000 - 00:50 #48
vi har fundet en løsning...
Avatar billede beaviz Nybegynder
20. december 2000 - 09:21 #49
btw: sammenlign lige www.eg-design.dk og www.dataweb.dk :) Der er sgu også nogle der stjæler fra dataweb ...
Avatar billede microtec Nybegynder
20. december 2000 - 09:34 #50
beaviz >> Tja, eller også bruger de samme template i det program de bruger.
Eller måske samme designer.
Avatar billede beaviz Nybegynder
20. december 2000 - 09:51 #51
microtec: Designeren af dataweb.dk sidder 4 m fra mig, og han har ikke lavet egdesign.dk :)
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
20. december 2000 - 14:09 #52
Jeg kender designeren af egdesign.dk
Kunne da lige spørge hvor hans inspiration til hp\'en kom fra :)
Avatar billede beaviz Nybegynder
21. december 2000 - 15:57 #53
nerdyguy: do it :) - kunne være sjovt at høre hvad han siger ...
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
21. december 2000 - 21:48 #54
Han siger, at han har fået lov til at \'få inspiration\' fra siden \'www.dataweb.dk\' af den person som eger siden.
- Så det er jo lovlig nok :)
Avatar billede beaviz Nybegynder
22. december 2000 - 03:31 #55
inspiration - det må du da nok sige :)
Det er iøvrigt http://www.egdesign.dk - uden \'-\' som jeg skrev tidligere ...