Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
27. august 2003 - 20:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

D-LINK Router og 3-COM switch

Jeg har en ADSL forbindelse med en fast IP-adresse. Herpå en D-LINK router(DL 604) efter den vil jeg gerne have en 3-COM HUB (Office connect HUB 8/TPO)hvorpå mine maskiner, server og printere skal tilsluttes.
Kan dette lade sig gør og i så fald hvordan. eg kan nemlig ikke få det til at virke.
Avatar billede pkrasmus Nybegynder
28. august 2003 - 10:19 #1
Ja. Det burde være ganske lige til. Gør flg:
Opsætningen skal være: Væg->(evt skillefilter)->(evt modem hvis du har fået et af din udbyder)->dlink router->3Com HUB->PCer/server/printserver mv.
Hvis din dlink router er sat korrekt op burde der være nogle grønne lamper der lyser se manualen og følg den.
Når den virker skal du sætte dine computere til at få dynamiske ipadresser via DHCP og evt gateway til at have din routers ipadresse (den lokale)
Så burde det virke.

Hvis ikke så må du altså lige være meget mere specifik omkring hvad du gør. Hvordan er HW sat sammen. Hvordan er det konfigureret (med udskrifter). Hvor mange offentlige ipadresser har du. mv...
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:47 #2
Er løst