Avatar billede danielfrost Nybegynder
27. august 2003 - 18:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Domæne og Localhost samtidigt?

Hejsa!

Jeg har et lille problem!

Jeg hoster et par domæner derhjemme fra, og vil nu gerne have oprette en mappe med mine LOKALE webfiler...

Normalt ville jeg jo bare oprette et web i IIS manageren, men det kan jag ikke fordi min server siger der er en conlift mellem to webs der bruger de samme ip adresser. Det er jo til at forstå, så jeg tænkte hvis du nu er jeg skal arbejde lokalt på min server hvordan gør jeg så???

Har det noget med Host Header'er at gøre...!!!

Jeg håber i kan hjælpe...!!!
Avatar billede netmanden Nybegynder
27. august 2003 - 18:20 #1
Konflikten opstår fordi du har flere sites med samme ip, eller samme port(80), eller samme navn. Ja du skal ind og tilrette host heading!!!
Avatar billede danielfrost Nybegynder
27. august 2003 - 18:33 #2
Ja, okay!
Men hvordan griber jeg det an?

Hvis jeg laver et site (lokal) og giver det hostheader navnet "lokal"
Hvordan fanger jeg så sitet (hvilken adresse??? - http://localhost.? eller hvad)?
Avatar billede danielfrost Nybegynder
27. august 2003 - 18:38 #3
Nu har jeg tildelt mit ene domæne (mitdom.dk) en hostheader der hedder (mitdom.dk) og mit lokale web (localhost) har fået navnet (localhost).

Er det måden at gøre det på?
Avatar billede netmanden Nybegynder
27. august 2003 - 18:46 #4
Nejnej, du skal bare sørge for at der i HH-feltet står f.eks "www.firma.dk" til det website der nu hedder dette og i dit lokale f.eks "www.lokal.dk"... Du kan IKKE bruge localhost og du kan IKKE bruge IP-adresser efter "http://" når du bruger HH´s. Du SKAL hen over en DNS server som du jo allerede har. HH´s sørger bare for at det webnavn du spørger efter, sammenlignes med hvike sites der er oprettet i IISn....
Avatar billede danielfrost Nybegynder
28. august 2003 - 00:39 #5
Jeg er for dum... :-)
Istedet for at oprette noget som helst lokalt har jeg nu oprettet et subdomæne via DNS'n og oprettet et nyt web i IIS'n hvilket jo er meget mere genialt.

På den måde kan jeg få fat i mine lokale filer, som alligevel ligger på serveren ethvert andet sted fra end bare derhjemme!!!
!!!

Du skal have mange tak for dine svar - det var det værd!