Avatar billede ravnen84 Nybegynder
27. august 2003 - 15:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DNS fejl (5774)

Hey folket!
Jeg er ikke speciel hård til sådan noget servernoget, men jeg har prøvet mig en del frem efterhånden og læst nogle guider men jeg kan ikke få den til at fungere ordenligt

Jeg har en win2kserver som jeg gerne vil have som dc.. Men hver gang jeg sætter den til at køre dc beder installationen om min fulde dns, (Har fået et alias fra cybercity) som jeg så skriver... Efter installationen kommer der så en masse fejl 5774 i min event.

Jeg har en cisco 677 router fra cybercity. Kan den være skyld i problemet?
Avatar billede squashguy Nybegynder
27. august 2003 - 16:22 #1
har du kigget på www.eventid.net ?
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
28. august 2003 - 13:08 #2
tja.. jeg har prøvet at kigge lidt, men jeg har ikke kunne finde noget svar på mit problem...
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 21:39 #3
hvad er det for fejl i din eventviewer? 5774.
normalt opretter du et dns navn med domænenavn.com så skulle der ikke være problemer
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
01. september 2003 - 22:29 #4
i eventen står der i beskrivelsen:
"Registration of the DNS record '_ldap._tcp.Default-First-Site-Name._sites.dc._msdcs.ravnen.adsl.dk. 600 IN SRV 0 100 389 rene.ravnen.adsl.dk.' failed with the following error:
DNS server not authoritative for zone. "
jeg har prøvet at gøre det med at ændre i regedt32 så den starter efter DNS... Der virker ikke, derudover har jeg prøvet forskellige guider på stein.dk.. heller ikke dette virkede...
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 22:34 #5
Du må lige forklare-har du andre dns servere i dit domæne allerede. eller er det en seperat server du promoter.
I det tilfælde skal du vælge "new domin tree" og "New forest....bla bla"
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 22:37 #6
Der står en masse her om pågældende fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;284963
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 22:39 #7
Du skal skrive ip adressen for den dns server som er Authoritativ for dit domæne- under tcp/ip egenskaber
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 22:42 #8
Lægger lige et svar - tror nok jeg har ramt rigtigt denne gang
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
01. september 2003 - 22:53 #9
Tja... ! hva skal jeg sige!!!
THX ! er det normalt at den stadig er lang tid om at starte op?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 22:57 #10
JA det er vist meget normalt afhængig af hvor mange brugere du har. Hvad er lang tid - 5 min.?
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
01. september 2003 - 23:04 #11
nej nej... den er bare noget længere tid om at forbedrede netværksindstillinger... men det er vel egentlig også fair nok...
tak for hjælpen! :-)