Avatar billede johnnyboy Nybegynder
27. august 2003 - 14:37 Der er 3 kommentarer

Konfigurering af messenger i GAIM i Linux 9.0

Hej

Det skal lige siges, jeg lige er begyndt på Linux og er total newbie, så I er forberedte.
Jeg kan ikke logge ind med min messenger konto i Gaim, den forsøger at tilslutte, men kommer aldrig videre. Skriver min e-mail og adgangskode, som jeg plejer med messenger.
Skal jeg gå gennem en mellemvært, eller hvad kan det være?
Bruger indlogningsserver messenger.hotmail.com på port 1863.
Avatar billede olezen Nybegynder
30. august 2003 - 14:10 #1
Når du åbner GAIM så  vælg "udvidelsmoduler" og så vælg "indlæs" derefter vælger du fra listen "libmsn.so" derefter vælger du konti og laver

Brugernavn = din mail=
Adgangskod = din kod
Alias = dit nick

som protokol vælger du selvfølgelig msn og så skulle det køre
Avatar billede rocekiller Nybegynder
31. august 2003 - 19:59 #2
Microsoft har opgraderet messenger protokollen og kræver nu betaling for at 3. partsclienter kan benytte netwærket, så der er ikke den store chance for at du kommer på messenger med ander clienter en microsofts egen i fremtiden.

Mit råd, glem messenger, hop op jabber og få dine venner med. Der er udemærket clienter til både windows og linux (inkl. gaim)

Og lige en sidenote, der er ikke noget der hedder Linux 9.0, linux er kun kommet til version 2.6 som ikke stadig er i betal. Det du kalder 9 er Readhat GNU/Linux 9.0. Der er stor forskel!
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
01. september 2003 - 14:32 #3
Jeg har ikke udvidelsesmodulet "libmsn.so, men kan vælge MSN, når jeg tilføjer en ny konto. Sidder bag en proxy her, og har forstået det sådan, at GAIM ikke understøtter det endnu. Det problem slipper jeg så for, når jeg installerer Linux på min hjemme pc snart.

rocekiller-->Fordelen ved messenger er brugervenligheden, mange af mine kontaktpersoner på messenger vil næppe kunne finde ud af (eller gide), at hente og installere et andet program. Har også læst nyheden, men krydser fingre for at Linux stadig vil forblive understøttet.
Angående Linux navnet, det er noteret :)