Avatar billede godfucker Nybegynder
27. august 2003 - 13:04 Der er 7 kommentarer

Lydkort problemer

Pludselig gider min computer ikke afspille lyd og siger at denne fil er beskadiget:

C:\WINDOWS\system32\drivers\kmixer.sys

Der er altså tale om en Microsoft Kernel Wave lydmixer.

Jeg har prøvet at aktiver/deaktivere, køre chkdsk osv.

Er der nogen der har links til et sted med drivere, eller evt. en anden løsning?

Et sidespørgsmål: Mit cd-rom drev virker heller ikke. Det har det ikke gjort et stykke tid. Det lyser og reagerer når jeg åbner, men drevet er der ikke. Løsning?
Avatar billede ird Praktikant
27. august 2003 - 13:07 #1
kan du ikke tilføje dit drev via tilføj ny hardware?
Avatar billede chalde Seniormester
27. august 2003 - 13:09 #2
prøv at fjerne dine ide-controllere samt lydkortet i enhedshåndtering og genstarte.
Avatar billede godfucker Nybegynder
27. august 2003 - 13:10 #3
Mit cd-rom drev? Hmm, har jeg faktisk ikke tænkt over.. Prøver lige.
Avatar billede godfucker Nybegynder
27. august 2003 - 13:12 #4
Det vil jeg lige prøve.
Avatar billede godfucker Nybegynder
27. august 2003 - 13:14 #5
Jeg har i hvert fald prøvet at opdatere drivere på enhedshåndtering, men nu vil jeg prøve at fjerne det istedet.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. august 2003 - 03:20 #6
hvis en systemfil er beskadiget så kør CMD og skriv SFC /SCANNOW i prompten
hvis du vil fjerne ting i enhedshåndtering er det bedst at gøre det i fejlsikret tilstand, så får du også drivere med fra ting som tidligere har været installeret
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 17:37 #7
Er du ikke en guttermand og smide et indlæg om hvordan det skrider frem eller lukke idet mindste hvis du fik løsningen! :-)