Avatar billede clr Nybegynder
27. august 2003 - 12:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

reetablering af PDC

I et lille netværk har jeg en PDC og en BDC (begge NT4).
Min PDC er begyndt at køre meget mærkeligt (men den virker dog stadig), derfor har jeg installeret en ny PDC med de programmer som ligger på den oprindelige PDC.
Men jeg har dog ikke sat den "nye" PDC på netværket endnu.

jeg har følgende bekymringer:

1)jeg håber at hvis jeg fjerner den "gamle" PDC og indsætter den "nye" med den samme ip-adresse, så vil alle brugerkontierne blive synkroniceret automatisk fra BDC til PDC.

og BDC'en vil automatisk acceptere den "nye" PDC

men er det rigtigt?????????  eller har serverne et unikt id-nummer som vil gøre at BDC'en kan "se" at de ikke er den oprindelige PDC. (windows er jo meget glad for at give alle brugere og processor unikke id-numre)

Det skal lige siges at vores BDC kører nogle meget vigtige programmer for firmaet, den må SKAL køre, og må ikke lukkes.

Kan BDC'en blive påvirket (negativt) ved indsættelsen af en "ny" PDC ???????
Avatar billede tlaursen Nybegynder
27. august 2003 - 12:44 #1
Installer en BDC og promote den til PDC. Så vil din "gamle" PDC blive BDC og kan tages af netværket.
Avatar billede dinkie Nybegynder
27. august 2003 - 12:46 #2
Kan ikke siges mere simpelt end tlaursen har gjort.. :o)

Dit eget punkt 1) er helt galt i byen.. Det vil gå gruligt galt..
Avatar billede clr Nybegynder
27. august 2003 - 12:57 #3
hvordan promoter man en NT4 server???

i W2k skriver man jo bare dcpromo, men jeg ved ikke hvordan man går i NT4
Avatar billede dinkie Nybegynder
27. august 2003 - 12:59 #4
Du kan gøre det via Server Manager i NT4 klik på den og gå op i menuen og vælg promote til PDC..
Avatar billede dinkie Nybegynder
27. august 2003 - 13:00 #5
NB kan selfølgelig kun gøres på en BDC
Avatar billede clr Nybegynder
27. august 2003 - 13:14 #6
tak for hjælpen
Avatar billede clr Nybegynder
03. september 2003 - 10:58 #7
Jeg har ny prøvet at installere en BDC server, men under installationen vil den tilsluttes til domænet. Den siger at den ikke "kan få kontakt til PDC" og så kan man prøve igen. men den kan stadig ikke få kontakt til pdc serveren.
Jeg har tastet det rigtige domæne, administrator bruger navn, og administrator password.

Det skyldes jo nok at der er noget galt med PDC serveren (og det er jo derfor jeg vil lave en ny). Er der nogle specifikke services som skal kører for at maskiner blive tilknyttet domænet????

Alternativt så har jeg en BDC på netværket, men den kører nogle vigtige programmer som SKAL køre (i hvert fald i dags timerne), hvis jeg promoter den til PDC, kommer der en besked der siger at alle forbindelser til serveren vil blive fjernet. (derfor har jeg ikke turde gøre det endnu)
Hvis jeg promoter denne bdc til pdc vil de shares og rettigheder der er på serveren så blive bevaret ????