Avatar billede kasseper Nybegynder
19. december 2000 - 20:00 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

mpg i flash

Kan det lade sig gøre at proppe en mpg fil ind i en flash fil ??????
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. december 2000 - 20:06 #1
ja altså en flash film...?
Avatar billede putz Nybegynder
19. december 2000 - 20:15 #2
Nej det er ikke muligt.
Prøv at søg på \"mpeg in flash\", på macromedias hjemmeside, der er der mange oplysninger om netop dette.

Du kan dog lave din mpeg om til bitmaps (find et program der kan gøre det for dig) og derefter importere dine still billeder i flash. Det fylder dog meget, så du skal gøre alt for at optimere dine billeder inden du importerer.

Håber det er til nogen hjælp

Peace Putz
Avatar billede henningo Nybegynder
19. december 2000 - 20:16 #3
File->import->MP3, hvorpå den smides i dit library. Vælg keyframen hvor du ønsker lyden skal starte, find \"sound\" på en af de flydende værktøjspaletter. Vælg din MP3 i dropdownmenuen.
Avatar billede henningo Nybegynder
19. december 2000 - 20:17 #4
Nå for den....det var BILLEDER.....!
Avatar billede goody-goody Nybegynder
20. december 2000 - 00:29 #5
Sådan gør du:

Download quicktime fra http://www.quicktime.com
ånb quicktime og derfra åbn din mpg-fil. den konverterer den nu til .mov, som du godt kan importere i flash når du har installeret quicktime 4 eller 4.1
Avatar billede goody-goody Nybegynder
20. december 2000 - 00:32 #6
jeg er ikke sikker på at man kun kan åbne mov filer når man har downloadet quick time. hvis du ikke gider at downlaode programmet kan du prøve at bare omdøbe din mpg til mov.

jeg er ikke sikker på at den sidste metode virker.

Goody-Goody
Avatar billede kasseper Nybegynder
22. december 2000 - 11:33 #7
goody-goody >> Det kan jeg altså ikke få til at virke.....
Jeg kan slet ikke få .mov filen til at spille i min flash film, eller få mine mpg. filer konverteret. Men som man siger : \'First things First....\' Hvordan får man importeret sine .mov filer så de kan ses i flash filen...Som tingene skrider frem kan det nemlig godt ske at jeg ikke behøver .mpg filer men kan nøjes med en .mov !
Hvis du kan klare opgaven skal jeg nok sætte lidt flere point\'s af.....
Avatar billede goody-goody Nybegynder
22. december 2000 - 13:28 #8
Hvis du har animationshop (som følger med paint shop pro demoen, som man kan downloade gratis)
kan du hvis filmen er lille (under 1 mb) åbne den i animationshop og gemme den som gif. jeg tør ikke love at der ikke sker synlige kvalitetstab, men det er muligt.

Du kan nu importere giffen i flash.

men er det det værd??

/Goody-Goody

Avatar billede kasseper Nybegynder
22. december 2000 - 13:34 #9
Jamen jeg troede du sagde at man kunne importere .mov fil er i flash...?
Anyway, så vil Animation Shop ikke åbne mine .mov filer eller det er måske .mpg filer den kan åbne ????
MEN, det drejer sig også kun om et par .mpg/.mov klip på hver 1½ sek. så det bliver vel ikke meget mere en 100-120 frames....?
Findes der andre programmer der kan tage et Still billede adgangen fra en mpg film..?
Mange spørgsmål, hmmmm sætter lige point\'sne lidt op...
Avatar billede putz Nybegynder
22. december 2000 - 14:27 #10
Drop gif tingen, kvaliteten bliver alt for ringe!
Som skrevet før så kan man ikke direkte importere mpeg i flash, men du kan hente et program der kan splitte din mpeg op i still billeder her:
http://www.radgametools.com/down/bink/radtools.exe

Her kan du læse lidt om hvordan du gør
http://www.radgametools.com/smkmain.htm

Start programmet op og smack din mpeg fil, og så er du kørende. Læs lige manualen inden du begynder, det er rimeligt simpelt, men de benytter nogle underlige betegnelser.

Håber det er hjælp nok, hvis ikke kan du bare sende filmen til mig og så skal jeg smacke den for dig.

Peace Putz
Avatar billede kasseper Nybegynder
22. december 2000 - 15:07 #11
putz >> Det skal komme an på en prøve, men der går altså desvære lidt tid inden jeg kan svare om det lykkedes eller om jeg gerne vil have din hjælp til det. Håber det er iorden, Jul og al det væsen tager så satans lang tid ;)
Kasseper
Avatar billede kasseper Nybegynder
02. januar 2001 - 11:15 #12
tak for hjælpen alle sammen, jeg har droppet ideen, det blev sq for besværligt, når jeg bare skulle bruge 1½ sek. fra en film resulterede i over 2 timers arbejde.....Kedelig statistik.
Del i porten