Avatar billede warno Nybegynder
27. august 2003 - 10:32 Der er 4 kommentarer

Mailto funktion på hjemmeside. Lotus Notes understøtter ikke

Hej
Min min hjemmeside http://www.sikringspartner.dk/ har jeg 2 knapper. Emnehenvisning og kontakt. Når jeg trykker på disse virker du udemærket efter hensigten. Dog kun når jeg har Outlook installeret. På andre arbejdsplader hvor man kører Windows NT, og også bruger Lotus Notes virker funktionen ikke.

Hvad kan / skal jeg gøre for, at Lotus Notes brugere også kan bruge denne funktion ?
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2003 - 13:29 #1
Normalt virker det hvis deres Notes er sat til standard mail program !!!

Nu har jeg desværre ikke Notes her på ferien, men jeg kan da tjecke når jeg er på arbejde igen mandag !!!!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
31. august 2003 - 12:32 #2
Jeg kan se at du sætter noget ind i subjectlinien - hvis det er det du ikke kan få til at virke, så kan jeg sige at vores Notes udvikler har brugt oceaner af tid for at få det til at virke - uden held.
Men ellers som leif siger, hvis du har sat Lotus Notes til at være standard mailprogram i din browser, så bør det virke.  Det virker i hvert fald når jeg kører med det på mit arbejde hvor vi pt. kører Notes 5.10 ( opgraderer til 6.03 i uge 37 )
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2003 - 13:52 #3
De 2 links på forsiden efter introen virker i min 5.0.11, er lige på jobbet på en høj helligdag !!!
Avatar billede jogii Nybegynder
01. september 2003 - 00:53 #4
Mailto ser ud til at virke fint fra min N6 klient. Det er en pr. bruger indstilling i operativsystemet og/eller Internet Explorer der er problemet (som også nævnt af de andre tidligere.

-> hugo: Har du fået din Notes udvilker til at oprette en sag her på eksperten? Jeg har lige testet og alle Peters links virker tilsyneladende fint, pånær et æøå problem i Body-feltet.

Jeg har også set problemet med udfyldning af Subject/body, men det har kunnet løses. Specielt er det kodningen af Mime-chars der driller, da disse indeholder &.

//Jörg