Avatar billede kost Nybegynder
27. august 2003 - 10:20 Der er 7 kommentarer

Kan ikke se trådløs pcmcia kort

Jeg har en ældre bærebar som jeg har købt et Typhoon Wireless pcmcia kort til . problemet er at når jeg sætter ddet i kan jeg ikke finde det ,selvom der er driver instaleret. Jeg kan der imod nemt se hvis jeg sætter et netkort til ledning i . Jeg tror selv at det kan være bios eller driver til pcmcia sokkelen, jeg har søgt men uden held. Er der nogle der kan hjælpe ?

Min bærebar er en ALTIMA MAESTRO 120mh og køre med win. 98se

Venlig hilsen
Morten Christensen
Avatar billede nmh Nybegynder
27. august 2003 - 10:27 #1
Kunne det ikke tænkes at dit trådløse netkort forventer card bus, og det kan din gamle maskine ikke klare?
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
27. august 2003 - 10:29 #2
har du checket om din computer kan bruge den type kort dit wireless er??

tror at wireless normalt er type II men du må ikke hænge ´mig op på det...
Avatar billede kost Nybegynder
27. august 2003 - 10:33 #3
Jeg ved ikke lige hvad card bus er ?

Jeg har haft et type II kort i og det har den kunne se .
Hvis det nu ikke dur hvad kan jeg så gøre ?
Avatar billede nmh Nybegynder
27. august 2003 - 10:39 #4
Jeg tror, det jeg kalder card bus, netop er type II kort.
Får du slet ingen reaktion fra maskinen når du sætter dit kort ind?
Prøv at begynde helt forfra med installationen af det nye kort.
Kan du under system i kontrolpanelet se nogle "spor" af det nye kort.
Se at få fjernet alle spor.
Nogle gange skal man sætte pc-kortet i før man installerer drivere, og andre gange bliver man på et tidspunkt bedt om at indsætte det.
Avatar billede kost Nybegynder
27. august 2003 - 10:45 #5
De andre kort jeg har prøvet giver et bib og kan ses på et lille display under skærmen allerede inden Win 98 er startet op.
jeg har flere gange instalert og afinstalert driver og sågar formatert hele skidtet.
Avatar billede nmh Nybegynder
27. august 2003 - 10:47 #6
har du adgang til en anden maskine, hvor du kan prøve kortet, for det er jo det næste, man tænker på, at det ikke virker.
Avatar billede kost Nybegynder
27. august 2003 - 10:54 #7
Desvære kortet virker .
Det kan godt være jeg må affinde mig med en ledning når jeg skal være på et netværk , det havde bare været smarter hvis det trådløse virkede.