Avatar billede japster Nybegynder
27. august 2003 - 00:24 Der er 19 kommentarer

XP udskriver "garbage"

Hej folkens!

Jeg har en HP LaserJet 4L stående som jeg ikke har kunnet bruge på min egen computer i lidt over 1 år nu, den virkede fint før men pludselig begyndte den at udskrive "garbage", en masse tegn og karakterer på én enkelt linie på første side, og derefter spytter den uendelige blanke sider ud indtil man hiver stikket ud af den!

Jeg kører med Windows XP.
Jeg har lige købt et parallel-controller kort i tilfælde af at mit onboard var futtet af, intet held.
Printeren virker perfekt på 2 andre computere jeg har prøvet med.
Jeg har prøvet med 3 forskellige kabler, alle virker med andre computere/printere.
Jeg har siden fået ny harddisk, og dermed installeret windows xp på ny, dvs ingen gammel opsætning el.lign.
Jeg har opdateret drivere fra HP og brugt XP's egne drivere, som virker på de andre maskiner.

Derfor går jeg meget kraftigt ud fra at det er et software-relateret problem, men hvor skal jeg finde det? har prøvet en del. som sagt installeret nye printer-drivere, lpt-port drivere, og alt mulig gejl men ingen held.

Nogen der har været ude for noget lignende, eller har en fantastisk idé til hvad der er los?  -på forhånd 1000 tak!
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 01:18 #1
Hvis ingen har et bud - så prøv at se om svaret er her:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Resource.jsp?locale=en_US&taskId=110&prodTypeId=18972&prodSeriesId=25486

Ellers er de da meget venlige inde hos HP - hvis man ringer til deres support *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 01:19 #2
Har oplevet det på min egen printer (HP deskjet 895cxi), men det gik over efter at jeg slukkede printeren - genstartede computeren og tændte printeren igen.
Avatar billede japster Nybegynder
27. august 2003 - 01:29 #3
Har været igennem hele HP's support side, og snakket med deres live-support-halløj, som jo selvf. ikke kunne hjælpe mig! Desuden er det heller ikke printeren den er gal med jo.. :/
Printeren har været slukket, genstartet, alt tænkeligt...
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 06:44 #4
Nå, men så må vi se om andre har løsningen/prøvet det....ærgeligt.
Avatar billede thill Nybegynder
27. august 2003 - 07:40 #5
Er din port sat til ECP eller bidirectional mode?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. august 2003 - 08:09 #6
Den fejl plejer altid at være forårsaget af at man bruger en forkert printerdriver, hvilket også understøttes af at din printer fungere perfekt på 2 andre computere.
Så prøv at downloade en driver fra hp og opdater driveren med den.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. august 2003 - 08:09 #7
Sorry, det skriver jo, du at du allerede har prøvet.
Avatar billede japster Nybegynder
27. august 2003 - 09:34 #8
thill: Porten på mit bundkort har jeg i BIOS'en prøvet at sætte til både ECP, Bi-directional, og EPP... mit nye controllercard kører ECP. Alle uden held!
tonnybrandt: ja, har som sagt prøvet både med en PCL driver, og en PostScript driver.
Avatar billede japster Nybegynder
27. august 2003 - 09:42 #9
En anden lille ting jeg glemte; Printeren printer også garbage når jeg skriver til den i et netværk, andre i netværket udskriver normalt!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. august 2003 - 09:45 #10
Men der har du den også tilsluttet via xp maskinen eller er det via en jetdirect box ?
Avatar billede thill Nybegynder
27. august 2003 - 09:46 #11
Eftersom du har lavet en installation på en ny HD er der ikke noget fra det gamle system der spøger, så som du selv siger så er det ikke der vi bør kigge. Og da du har sat en ny port i maskinen er det heller ikke det. Problemet kan ligge på dit bundkort, benytter du de sidste nye drivere til det? Har du evt prøvet at opdatere din BIOS? Bliver printeren automatisk fundet af XP når du tilslutter den (før/under installationen)?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. august 2003 - 09:48 #12
Prøv evt at gå ind i msconfig og disable alle programmer på start fanebladet. Grunden til rådet er denne side:
http://bizforums.itrc.hp.com/cm/QuestionAnswer/1,,0xe3cd506d69a7d711abdc0090277a778c,00.html
Avatar billede japster Nybegynder
27. august 2003 - 10:00 #13
Nu har jeg startet XP uden nogen start-elementer, og den printer stadig garbage!
Avatar billede japster Nybegynder
27. august 2003 - 10:05 #14
thill: Printeren har virket fint før på samme bundkort. Og ja, printeren bliver genkendt når den bliver smidt på begge af mine porte!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. august 2003 - 10:05 #15
Hvad med bundkorts-drivere ?
Er der downloadet bundkortsdrivere fra producentens hjemmeside ? Det kan især være et problem på via baserede bundkort, der kan opføre sig rimeligt besynderligt indtil de får de rigtige drivere på.

Har du prøvet en anden printer på denne maskine for at se om den også printer garbage ud på den ?
Avatar billede japster Nybegynder
27. august 2003 - 10:06 #16
tonnybrandt: Når den er på netværk er det alm. netværk mellem 2 XP maskiner og en router på switch!
Avatar billede japster Nybegynder
27. august 2003 - 10:08 #17
Mit bundkort er fra en HP Vectra 400 med Intel 815 chipset, har ikke været istand til at finde en driver til det, da det er en udgået model hos HP vidst nok!
tonnybrandt: har ikke haft mulighed for at teste med en anden printer endnu, men har tænkt på det og får nok en kammerat til at køre hans printer over senere idag!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. august 2003 - 10:48 #18
Det lyder godt nok som om du har prøvet de fleste ting.

Dog kan jeg ikke lade være at tænke på virussen BugBear, der netop udskriver sin kildekode på alle de delte netværksprintere den kan finde. Det ville ligne noget af det du beskriver.

Selv om du har geninstalleret din WinXP, kan der jo godt være en anden maskine i netværket, der har virussen (eller en lignende virus).

Prøv derfor at sætte printeren i pause, og hold øje med om der dukker nogel printjobs automatisk i printkøen.

Ellers har jeg simpelthen ikke noget forslag. Har du prøvet med en anden printer på din maskine der fejler??
Avatar billede thill Nybegynder
28. august 2003 - 08:01 #19
Japster: Du kan hente drivers til din Vectra her http://h20004.www2.hp.com/soar_rnotes/bsdmatrix/matrix32853en_US.html
godt nok ikke direkte til XP, men der er bla. til 2000, det er et forsøg værd.