Avatar billede kaarenissen Nybegynder
26. august 2003 - 23:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overnet og Firewalls

Jeg har lige installeret Overnet, som en kammerat anbefalede. Problemet er bare, at jeg er under en eller anden Firewall, så jeg kan ikke rigtig downloade noget som helst. Jeg er novice bruger, og alle råd er kærkomne.

Jeg ved ikke om det er min Norton Antivirus, som har forewall'en eller om det er Dansk Kabel TV, som har en Firewall på. Men i begge tilfælde.. hvad skal jeg gøre?

10000 tak :o)
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2003 - 23:30 #1
overnet kører fint via dansk kabeltv, så det er nok noget på din egen maskine der kokser for dig.
der kan dog også være andre grunde til at der ikke kommer noget til dig.

Hvor længe har du ventet(online)?
Avatar billede chapter Nybegynder
26. august 2003 - 23:31 #2
Q: What ports does it use and how do you change them?
TCP port 4662 is used to transfer files between nodes. The UDP port used for searching and publishing is random. You can see what ports you are using through the Options Menu, Networking Selection.
Avatar billede kaarenissen Nybegynder
26. august 2003 - 23:41 #3
jeg har ventet online i 20 min
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2003 - 23:46 #4
ja, det var det jeg tænkte, prøv at sætte din overnet igang med et par håndfulde downloads og lad den stå til i morgen tidlig

Iedonkey network er det desuden sådan, at jo mere du sharer, jo hurtigere kommer du til i køen. Så i starten skal du nok regne med at det går lidt trægt.
det hjælper at share bare et par gigabyte eller 4, og ja, det nytter ikke noget at jamre over det, sådan er det bare.
Avatar billede kaarenissen Nybegynder
26. august 2003 - 23:48 #5
Takker... prøver det :o)