Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 20:01 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Problemer med inst. af XP

Jeg Har anskaffet følgende:
AMD XP2600
ECS L7VYA
512 ddr

Jeg havde en Hd i forvejen i den gamle pc, som jeg har sat over i den nye.
Den ville ikke starte op med denne i.
Jeg startede så en XP installation, og formaterede hd'en.
Problemet opstår under installationen når der står installerer enheder.
Den kommer aldrig videre, og der bliver ved at stå 37 min...
hjælp!!
Avatar billede djfonzi Nybegynder
26. august 2003 - 20:10 #1
Okay.. Aldrig oplevet det før...

Prøv og find ud af om den bliver ordenlig kølet ned... Hvis ikke, få en bedre kølling.. .
Hvis den gør det, se efter en anden XP cd og prøv igen, eller lyt om hden siger gentagene lyde der hvor den fryser...
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 20:12 #2
Har ikke andre Xp liggende, men har dog lige brugt den på en anden pc, uden probs??
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 20:13 #3
Kølingen ser ud til at virke fint
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 20:19 #4
prøv at pille alt ikke strengt nødvendigt fra (USB enheder etc) og start igen. Den kan tydeligvis ikke finde ud af din hardware. Prøv også at loade defaults i BIOS
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 20:23 #5
ok,det prøver jeg lige
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 20:37 #6
Har set andet sted på eksperten at dette bundkort kan have probs med gf4 ti4200 kort, og biosen skal opdateres. Kan man dette uden at have et styresystem, og hvordan?
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 20:39 #7
Ja, det kan man godt, men er det ikke lidt drastisk?
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 20:44 #8
jo, men har ikke noget sat til pcen andet end skærm mus og keyb.
Så jeg kan ikke komme i tanke om andet??
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 20:48 #9
Det kan være RAM hvis du ikke har brugt den klods før..
Du kan opdatere bios ved at gå på www.ecs.com.tw og hente en ny biosfil samt et flashprogram. Derudover skal du have en bootdiskette som kan hentes på nettet eller fremstilles på en anden XP maskine.
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 20:50 #10
Jeg kan se at jeg har den nyeste version af bios allerede. Butikken jeg købte det i, sagde godt nok at de havde opd. den, jeg vidste ikke om det passede, men det gjorde det åbenbart..
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 20:51 #11
Under xp inst. kommer den også periodisk med blå skærm, og jeg må genstarte!1
Den er lidt syg...
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 20:53 #12
Prøv at resette Bios med den jumper der sidder på boardet (manual)
Er du sikker på, at BIOS er sat til default værdier?
Kunne det være et problem med den hdd du nævner i dit spm?
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 20:54 #13
Der må ikke komme blå skærm under installationen. Måske skulle du prøve med noget andet ram, hvis du kan låne det somewhere
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 21:02 #14
Jeg er lidt stuck. Det kunne godt defekt ram. Nu kan jeg ikke starte op. Den gik i stå i xp installationen, og når jeg starter nu, kommer der en blå skærm, med forskellige fejl...
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 21:05 #15
Prøv med noget andet ram--XP er særdeles kritisk med hardware generelt.
Eller et defekt bundkort--hvorfor har forretningen opdateret BIOS--det plejer man aldrig at give sig tid til (har de haft problemer med det kort og prøver nu at prakke dig det på??)
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 21:09 #16
Godt spørgsmål. De tilbød at samle makinen for 150 kr. Så skulle jeg bare lige selv sætte min hd, og cd-rom i derhjemme. Men er ikke kommet meget videre...
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 21:11 #17
Det ser ud til at jeg skal derned imorgen...
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 21:12 #18
Hmm, det lugter lidt vil jeg umiddelbart sige. Tag PC'en og din XP under armen og lad lige forretningen installere (hvis de kan) eller forlang et nyt kort..
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 21:13 #19
Bare ikke nemt uden en original xp...
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 21:14 #20
Og hvis ikke de vil det, så lad os lige vide hvem de er (det kan du jo fortælle dem, når nu du alligevel er der)
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 21:15 #21
Ups, så må jeg slet ikke hjælpe dig iflg E's regler
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 21:21 #22
Det er bare en sikkerhedskopi, den anden er blevet væk i noget flytterod..
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 21:22 #23
Okay.  Lad høre fra dig når du har været dernede..
Avatar billede bendover Nybegynder
26. august 2003 - 21:28 #24
Det kan du tro. Bare underligt at jeg ikke ka starte pcen op nu
Avatar billede pkrasmus Nybegynder
27. august 2003 - 12:24 #25
Hmm, hvis der gik noget galt under bois opdateringen kan det være nødvendigt at købe en ny bios, med mindre der er noget failsafe på den.
Det kan også være noget med CPU/bundkort/RAM der ikke passer sammen?
Avatar billede bendover Nybegynder
27. august 2003 - 19:23 #26
Det var defekt ram, tak for hjælpen