Avatar billede tution Nybegynder
26. august 2003 - 18:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem ved brænding af film

Hey...

Jeg har et mindre problem når jeg brænder film til video-cd'er...

Jeg tager en fil der fylder 699 mb, altså lige lille nok til at kunne være på en 700mb cd.

Brændeprogrammet omkoder (eller noget lign.) filmen så den fylder lidt over 800 mb. så den ikk kan være på cd'en...

Min brandeprogram er Neo burning rom....

Nogen af jer der ved hvad kan gøres, så jeg ikk skal til at købe større cd'er?
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2003 - 18:34 #1
så vidt jeg ved, så regner VCD-film ikke i MB men derimod i minutter - så fylder filmen 1½ time du brænder den som vcd (og ikke bare en mpg) så er det altså tiden filmen fylder du skal tage højde for... og den er der ikke så meget at gøre ved.

Derfor vil jeg mene at du skal hen og dele filmen over i to stykker.
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. august 2003 - 18:36 #2
Du kan godt brænde over 700 MB på en 700MB-disk. Jeg mener snilt man kan presse 730 MB ned på den.
Avatar billede tution Nybegynder
26. august 2003 - 18:40 #3
ok... hvordan gør jeg så det webcreator ?
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. august 2003 - 18:50 #4
Kan du indstille i et punkt under "filer". Kan ikke lige huske det. Prøv dig evt. lidt frem :)
Avatar billede tution Nybegynder
26. august 2003 - 19:17 #5
kan jeg sq ikk finde... nogen der vil tjene 60 point og hjælpe lidt ?
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2003 - 19:49 #6
fil -> indstillinger -> ekspert funktioner -> sæt kryds i tillad overburn og ændre evt "maksimal cd-længde". Når du så brænder skal du så vistnok sætte kryds i "disc at once"

... men igen; jeg er ret sikker på at det ikke er MB længden du skal kigge på men derimod minut-antal hvis du vil kunne læse den som en VCD, og der er det minimalt (hvis overhovedet muligt) du vil kunne få ud af det
Avatar billede grevelund Nybegynder
04. februar 2004 - 16:56 #7
jeg har samme problem, jeg har en film som jeg har overført fra en anden brændt 700 mb cd-r, men når jeg så selv vil brænde den siger nero at der ikke er plads nok på cd'en, også selv om jeg har sat overburn på, den kan vel ikke se om der er nok plads kan den?