Avatar billede bubbi Nybegynder
26. august 2003 - 16:20 Der er 3 kommentarer

XP maskine der ikek vil modtage en IP

Hejsa

Jeg har et "mindre" problem. Jeg har en maskine med XP, der er koblet på et netværk. Men denne maskine vil pludslig ikke få en IP. Den IP den har er en "automatisk tildelt privat". Hvorfor vil den ikke modtage en fra DHCP serveren? Nogle ide'er? Vi har prøvet det meste, men intet. Vi kan se på forbindelsen at den modtager intet data fra netværket. Vi har prøvet med forskellgie net kort men helle ringen succes der.

MvH
Jesper
Avatar billede themustangman Nybegynder
26. august 2003 - 16:26 #1
Måske er firewall'en aktiveret?
Avatar billede chapter Nybegynder
26. august 2003 - 16:27 #2
Når du siger pludselig, mener du så at det har virket før? Og i så fald er det pga. reinstallation, netværksændringer eller ingen umiddelbar grund at den er hold op med at virke ??
Avatar billede jepouls Nybegynder
27. august 2003 - 13:26 #3
Har haft et lignende problem. Fandt ud af via min internet udbyder, der er Dansk kabel TV, at DHCP serveren, der i mit tilfælde er et Motorola kabelmodem " bare" skulle slukkes og fysisk adskilles fra pc'en mindst 5 min. Som sagt så gjort og det virkede.