Avatar billede dawn Nybegynder
26. august 2003 - 15:56 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvordan samler jeg fire documenter til et stort ?

Hej, jeg har nu kastet to spørgsmål ud andre steder uden vi fandt en løsning, dette her må Nogle af jer da kunne svare på, og please brug den danske oversættelse jeg er nybegynder.
hilsen dawn
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 16:03 #1
start det dokument der har begyndelsen, kald det næste dok. og marker teksten + kopier, lukke dette dok. ned, gå ned i bunden af det første dok. og paste den her.
Det samme gør du med resten af dokumneterne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 16:04 #2
min staveplade er væk:

dokumneterne=dokumenterne
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. august 2003 - 16:50 #3
Hvilket format er dokumenterne i, hvis de er i word, så gør du som retaxes siger, hvis de er i pdf kan det gøre med adobe acrobat (ikke acrobat reader) og har du ikke den, så send dem til mig, så samler jeg dem for dig
Avatar billede dawn Nybegynder
26. august 2003 - 17:11 #4
Jeg prøver, at gøre som du siger, sende dig mine dokumenter kan jeg ikke da det er mit hjerteblod, og ej for andres øjne end mine endnu.
Du får besked om resultatet.
Kærligst dawn, hovsa jeg kom til at svare to på samme tid, til bufferzone, de er i word. Jeg gir´jer begge besked.
Avatar billede dawn Nybegynder
26. august 2003 - 17:14 #5
Til den sidste som reagerede jeg mistede dig desværre, spør´mig ikke hvordan.
dawn
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 17:18 #6
jeg var overbevist om at det var Word du mente, men ellers gør du som bufferzone skriver omkring Acrobat (ikke reader).
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 17:19 #7
hvis det er i Note er fremgangsmåden som jeg beskrev den, eller i en hvilken som helst editor.
Avatar billede dawn Nybegynder
26. august 2003 - 17:20 #8
Til retaxes, Du siger jeg skal markerer teksten i første document, det er ca. 200 computersider, og det skal jeg gøre fire gange? Okay
dawn
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 17:23 #9
du bruger blot genvejen Ctrl+A (markerer al tekst) - så bruger du Ctrl+C (kopierer al tekst) og tilsidst når du står i bunden af første dok. bruger du Ctrl+V (Paster al tekst ud)osv.
Avatar billede dawn Nybegynder
26. august 2003 - 17:27 #10
Hvad mener du med at jeg skal "kalde på næste document, og skal jeg ikke markerer der første, jeg har lidt svært ved at følge dig.
dawn Til retaxes
Avatar billede dawn Nybegynder
26. august 2003 - 17:53 #11
Jeg er sikker på du har ret, nu kan jeg morer mig med at finde ud af det i de næste fire dage. Det er ikke din skyld bare rolig, men alt hvad jeg har opnået indtil nu er at kopieer det føste document, så det kommer to gange efter hinanden, det tyder dog på at jeg bare skal have lidt manuel guiding, problemet er løst. Tak for hjælpen.
Man lærer bedst ved at fuck up, bare det ikke går ud over nået så helligt som et manuscript. Det ville være så let for mig at sende det til en af jer, og få det gjort, men hvad lærer jeg af det, og ikke en gang min søn har fået lov at læse disse 600 sider - Tak for at guide mig i den rigtige retning.
Dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
26. august 2003 - 18:02 #12
I må alle undskylde mine tryfejl, eller hvad det er, jeg bliver utrolig træt efter 4 timer bag computeren, specielt når jeg har så mange problemer med det tekniske lort. Når jeg ikke lider af writersblock kan dr sagtens gå 6 timer før jeg opdager at min "behind" sover.
dawn, som bare havde en kommentar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 19:02 #13
du skal selvflg. ikke markere teksten i det første domument, kun i de efterfølgende.
Jeg kan godt se at jeg ikke har udtrykt mig klart nok.
Avatar billede robotten Praktikant
27. august 2003 - 08:55 #14
I Word:

* Åben dit først dokument.
* Gå ned i bunden af dette dukoment
* Vælg i menuen "Indsæt" kommandoen "fil..."
* Vælg det dokument, der skal være efter det første, og tryk indsæt.

Også en måde at gøre det på, og mere enkel da der slippes for til sidst at have flere vinduer åbne.
Avatar billede robotten Praktikant
27. august 2003 - 11:22 #15
Takker ;)
Avatar billede dawn Nybegynder
27. august 2003 - 11:29 #16
Til robotten, Tak ikke for tidligt, har lige prøvet, og det medvirkede at jeg jeg nu har mit første document tre gange efter hinanden. Noget må jeg gøre rigtigt, andet en hel masse fuck up, er jeg virkelig så dum?
dawn
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2003 - 11:32 #17
hvorfor brugte du ikke den metode jeg beskrev?
Avatar billede dawn Nybegynder
27. august 2003 - 11:35 #18
Jeg kan åbenbart ikke spørge mere, fatter ikke at det hele skal være så besværligt, stadig til robotten gra dawn, du får dog dine 30 point
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2003 - 11:54 #19
Det irriterer mig at man bruger tid på at forklare hvordan man kan gøre det, for så at blive afvist blot fordi robotten liger smider et eller andet der alligevel ikke virker.
Avatar billede dawn Nybegynder
27. august 2003 - 12:15 #20
Det må du meget undskylde, hvis du nu udtrykte dig på nogenlunde dansk så jeg kan forstå det, jeg skal åbenbart have det ind med skeer?
Til retaxes fra Dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
27. august 2003 - 12:23 #21
Atter til retaxes, det gjorde jeg også, med det resultat at jeg kopierede tre første-dokumenter (det samme) tre gange efter hinanden. Lad være at blive irriteret, det er spild af tid og energi. I øvrigt hvordan tror du ikke jeg har det. Somme tider har jeg lyst til at tage en stor hammer og smadre det hele.
Kærligst Dawn. Jeg har selvfølgelig også et andet problem, hvis jeg skriver jeres råd ud får jeg kun haldelen med, og nu kan jeg pludselig ikke se de sidste ord på skærmen i dette forum, så hvem har flest problemer?, nu kan du hovere over at robottens metode heller ikke virkede. Jeg vidste ikke at man gav point til den man accepterede, men jeg havde tre mennesker stående, og valgte en af jer, så jeg ikke blev bombaderet med mail i disse "virustider"
Er jeg tilgivet? Dawn
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2003 - 12:31 #22
ja, ja, du er tilgivet, var bare lidt morgensur (formiddag?)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2003 - 12:34 #23
hvis du bruger IExplorer 6.0 (browseren) og gerne vil ha' skrevet en side ud, går du op i Filer og vælger Vis udskrift.
Her kan du gøre forskellige valg og du kan se om det passer til printeren.
Avatar billede dawn Nybegynder
27. august 2003 - 13:39 #24
Okay, men jeg roder stadig med mine fire documenter, og nu er jeg ved at blive
frokostsur, eller er det eftermiddag? I øvrigt har jeg ikke en IExplorer browswe, eller hedder den og´å noget andet? Ja, ja jeg ved at jeg er dum på dette område, men hvis jeg ikke spørger, så lærer jeg aldrig - vel?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2003 - 13:55 #25
IExplorer er den indbyggede, hvilken browser bruger du så?
Avatar billede dawn Nybegynder
27. august 2003 - 16:41 #26
Mener du internet-explorer? Selvfølgelig har jeg den,hvis du mener noget andet, so please giv mig den danske oversættelse.Jeg har nu været hele vejen rundt, så jeg går ud fra at det er den du mener?
Min "nye" skærm flimrer af H til, måske er det derfor jeg bliver så hurtig træt i mine øjne. Det ligner ikke mig at lave så mange stave/trykfejl. Noget helt andet, det lader til at man ikke kan få lov at fortsætte med et spørgsmål, når man utilgiveligt har givet 30 point til en som blot gjorde at jeg nu overhovedet ikke kan finde rundt i mine dokumenter. En anden ting, jeg gjorde en meget dum ting, jeg rettede "Thi" med "Their" i "erstat alle" med det resultat at alle mine tér er blevet til store T. Det som jeg ikke forstår, det ene document jeg efter tre timer fik sat sammen med det første blev "smittet" med den fejl, kan det virkelig  passe? Nu kan jeg så bruge de næste par uger med at rette Tér. Det gør jeg aldrig mere.
dawn som er "stuck"
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2003 - 17:30 #27
IEplorer er lig med InternetExplorer ;o)

Hvis din skærm flimrer skal du prøve at ændre på skærmens opdatering, måske kører den med 60 Hertz og det kan give flimmer.

Du har fået dig noget af en opgave med alle de rettelser, havde du vist hvor mange steder det gik galt kunne du jo ha' forladt dokumentet uden at lagre det, men sådan er der så meget.
En gang hver anden måned skal jeg lave et klubblad, og her bruger jeg flittigt stavekontrol og Søg/erstat funktionen, det er vist sket en gang at jeg kom til at rette noget på siderne.